TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
Re: Formålet med Star alliance ?
Jeg er ikke helt enig med deg. Nå kan jeg ikke prate for SAS naturligvis, det er ikke min plass. Greit at det er codeshare ,men jeg skjønner ikke hvorfor hvis man skal fly med ett selskap skjeller ut ett annet forde en ikke får booket en reise der som ikke har med det selskapet å gjøre i det heletatt.
Det er mulig jeg er sær ,men i mine øyne virker det litt snodig at man ikke kan henvende seg til det selskapet det gjelder. Skal en reise med LH kontakt LH, skal en reise med SAS kontakt SAS, skal du reise med Thai kontakt Thai,
Det virker jo ,codeshare eller ikke, ganske utrolig at trådstarter ikke helt fatter dette. i dette tilfellet har ikke SAS noe som helst med reisen å gjøre med mindre man velger en av de får avgangene SK har til Frankfurt.. Denne reisen han spør om er en Lufthansa reise i sin helhet, SK har null med den å gjøre og tjener ikke noe som helst på den snarere tvert om.
Det som hadde skjedd hadde vært om SK hadde bilitert den (på SK codeshare) hadde SK fått regninga fra LH (operating carrier)for den. SK hadde da gjort alt arbeid og hatt utgifter for å lage reisen (kostnad på billitering,bruk av bookingmotor, hatt ansvaret for reisende ved IRR og i etterkant det administrative ved håndtering og betaling av regning til LH) uten å ha fått en krone i inntekt snarere tvert om.. bookingmotorer og billetering er ikke gratis akkurat, det er heller ikke IRR håndtering (evt tapt bagasje,hotell/forpleining/erstatning/ombooking ved problemer), samt at de som sitter med avregning og betaling til LH for biletten skal ha lønn ogsåvidere.
Er det fremdeles rart at de forsjellige flyselskaper ikke er så ivrig på å gjøre jobb og ha utgifter på noe en taper masse penger på ?
Hvis du syntes det , ta en telefon til Lufthansa og be dem lage en reise til deg på LH codeshareflights med SK eller annen som operating carrier. jeg kan garantere at de ikke vil gjøre det. På LH sine websider vil du praktisk talt aldri finne rene reiseopplegg som ikke inneholder en viss prosent med LH operating carrier.
Jeg er ikke helt enig med deg. Nå kan jeg ikke prate for SAS naturligvis, det er ikke min plass. Greit at det er codeshare ,men jeg skjønner ikke hvorfor hvis man skal fly med ett selskap skjeller ut ett annet forde en ikke får booket en reise der som ikke har med det selskapet å gjøre i det heletatt.
Det er mulig jeg er sær ,men i mine øyne virker det litt snodig at man ikke kan henvende seg til det selskapet det gjelder. Skal en reise med LH kontakt LH, skal en reise med SAS kontakt SAS, skal du reise med Thai kontakt Thai,
Det virker jo ,codeshare eller ikke, ganske utrolig at trådstarter ikke helt fatter dette. i dette tilfellet har ikke SAS noe som helst med reisen å gjøre med mindre man velger en av de får avgangene SK har til Frankfurt.. Denne reisen han spør om er en Lufthansa reise i sin helhet, SK har null med den å gjøre og tjener ikke noe som helst på den snarere tvert om.
Det som hadde skjedd hadde vært om SK hadde bilitert den (på SK codeshare) hadde SK fått regninga fra LH (operating carrier)for den. SK hadde da gjort alt arbeid og hatt utgifter for å lage reisen (kostnad på billitering,bruk av bookingmotor, hatt ansvaret for reisende ved IRR og i etterkant det administrative ved håndtering og betaling av regning til LH) uten å ha fått en krone i inntekt snarere tvert om.. bookingmotorer og billetering er ikke gratis akkurat, det er heller ikke IRR håndtering (evt tapt bagasje,hotell/forpleining/erstatning/ombooking ved problemer), samt at de som sitter med avregning og betaling til LH for biletten skal ha lønn ogsåvidere.
Er det fremdeles rart at de forsjellige flyselskaper ikke er så ivrig på å gjøre jobb og ha utgifter på noe en taper masse penger på ?
Hvis du syntes det , ta en telefon til Lufthansa og be dem lage en reise til deg på LH codeshareflights med SK eller annen som operating carrier. jeg kan garantere at de ikke vil gjøre det. På LH sine websider vil du praktisk talt aldri finne rene reiseopplegg som ikke inneholder en viss prosent med LH operating carrier.