• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forlenging av levetid på Dash 8

Re: Forlenging av levetid på Dash 8

Artikkelen er ikke helt nøyaktig. Hverken -200'ene eller alle (et par unntak) -100'ene skal igjennom programmet.
 
Re: Forlenging av levetid på Dash 8

En gammel flypark koster mer å vedlikeholde enn en ny. En ting er "rip off'ene" ifm forlengelsesprogrammet, men hva med det kontinuerlige vedlikeholdet. Det må være kostbart for WF? Ser ut til at WF sliter mer og mer med snag. Er WF for eksempel garantert reservedeler resten av levetiden til Dashene?
 
Last edited:
Re: Forlenging av levetid på Dash 8

Ser at LN-WSA har fått installert skinnseter, dette er jo ikke vanlig på DHC 8-100/200. Noen som vet om flere av 100/200 skal installeres med slike seter? :)
 
Re: Forlenging av levetid på Dash 8

Jeg er rimelig sikker på at WSC også har fått skinnseter.

Hvis ikke jeg tar helt feil er også WIO som sistemann i 80k programmet ( for denne gang) ute og lufter vingene sine igjen idag.
Er jo i utgangspunktet bare de orginalt leverte WF maskinene (WIA-WIO) samt WIP og WIR som har vært gjennom 80K. ILS, WIT, WIU, WIV , WSA,WSB,WSC må fly fra seg litt mer
 
Re: Forlenging av levetid på Dash 8

Finnes det noe info om hva som blir gjort, kanskje litt mer utvidet enn det som står i nettsaken til NRK.
Og ikke minst hvilke maskiner det gjelder.

Uansett spennende prosjekt!
 
Re: Forlenging av levetid på Dash 8

Er WF for eksempel garantert reservedeler resten av levetiden til Dashene?
Det må det vel, Bombardier er jo partner i levetidsforlengelses-prosjektene. Tvilsomt at de gjør det hvis de har tenkt å kutte produksjonen av deler..

Dessuten kan vel alt produseres og leveres bare prisen er "rett".. ;)
 
Back
Top