Forlenging av levetid på Dash 8

Re: Forlenging av levetid på Dash 8

Artikkelen er ikke helt nøyaktig. Hverken -200'ene eller alle (et par unntak) -100'ene skal igjennom programmet.
 
Re: Forlenging av levetid på Dash 8

En gammel flypark koster mer å vedlikeholde enn en ny. En ting er "rip off'ene" ifm forlengelsesprogrammet, men hva med det kontinuerlige vedlikeholdet. Det må være kostbart for WF? Ser ut til at WF sliter mer og mer med snag. Er WF for eksempel garantert reservedeler resten av levetiden til Dashene?
 
Last edited:
Re: Forlenging av levetid på Dash 8

Ser at LN-WSA har fått installert skinnseter, dette er jo ikke vanlig på DHC 8-100/200. Noen som vet om flere av 100/200 skal installeres med slike seter? :)
 
Re: Forlenging av levetid på Dash 8

Jeg er rimelig sikker på at WSC også har fått skinnseter.

Hvis ikke jeg tar helt feil er også WIO som sistemann i 80k programmet ( for denne gang) ute og lufter vingene sine igjen idag.
Er jo i utgangspunktet bare de orginalt leverte WF maskinene (WIA-WIO) samt WIP og WIR som har vært gjennom 80K. ILS, WIT, WIU, WIV , WSA,WSB,WSC må fly fra seg litt mer
 
Re: Forlenging av levetid på Dash 8

Finnes det noe info om hva som blir gjort, kanskje litt mer utvidet enn det som står i nettsaken til NRK.
Og ikke minst hvilke maskiner det gjelder.

Uansett spennende prosjekt!
 
Re: Forlenging av levetid på Dash 8

Er WF for eksempel garantert reservedeler resten av levetiden til Dashene?
Det må det vel, Bombardier er jo partner i levetidsforlengelses-prosjektene. Tvilsomt at de gjør det hvis de har tenkt å kutte produksjonen av deler..

Dessuten kan vel alt produseres og leveres bare prisen er "rett".. ;)
 
Back
Top