Forhåndsmelding av TRIP REPORT OSL-ARN-OSL

Re: Forhåndsmelding av TRIP REPORT OSL-ARN-OSL

Takk for kjempehyggelige tilbakemeldinger! Blir sikkert en enda bedre TR neste gang, når vi får teket på det å lage TR via tekst, bilde og video : )

Ett annet spørsmål som forblir usvart er vel hvordan i alle dager det går ann å se feil av "Ethiopian" og "Estonian" - herregud, er dere ikke geeks'a gutta, dere må lære å skille schemes. Forøvrig gikk KKB til SXF den kvelden. :colgate:

Hehe, var mørkt, og jeg kjenner ikke særlig godt til ulike flyselskap : ) Artig å spotte litt, men er ikke spesialist på akkurat det med schemes, må vel innrømme det:)

Som mange vet har jeg oftere spottet fra cockpit enn jeg har spottet utenifra, grunnet mange heldige omstendigheter, før nax-filmen, etter den ble det jo 25t + i cockpit spottetimeantallet. Er mer kjent med prosedyrene fra innsiden. Jeg oppdager stadig nye flyselskap, selv på Gardermoen, så er det sagt : )

Gleder meg til neste TR :D

Etter å ha sett nøye på videoen så bak Ethiopian så står det en A330 fra Air Europa.

Så noen som vet hva den gjorde der? Altså A330 fra AEA på ARN? ;)

Etter å ha sett nøye på videoen så bak Ethiopian så står det en A330 fra Air Europa.

Så noen som vet hva den gjorde der? Altså A330 fra AEA på ARN? ;)

Den flyr for Novair i vinter, hovedsaklig til Phuket og Vietnam.

Jeg har reagert på det selv, og siden du bor mye på hotell (i Skandinavia) - er det vanlig at de sier romnummer muntlig til deg - med tanke på sikkerhet?

Forøvrig flott rapport hittil!

Klarte ikke å finne noe svar på dette i tråden, husker ikke om jeg svarte:

Det er helt vanlig at de sier det, men når du nevner det, så er det noen som sier "Da har du romnr her, 4. etg" mens de gir meg nøkkelkortet med det omslaget rundt.

Varierer nok litt med hva de sier, men det er klart, det er vel et sikkerhetsmoment i disse dager

Flott TR og en flott film.

Den maskina du lurte på hva var på tur inn til gate var Etiopian Airlines med en B757.

Takk for rapporten. Personlig synes jeg videoen ble litt i overkant. Dersom den hadde vært kortet ned (det gjelder forsåvidt også teksten i selve rapporten) hadde jeg fått mer ut av den. Nå ble det litt kjedelig til tider. Litt overkill, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Men jeg synes absolutt du/dere burde fortsette å filme og legge ved noen klipp i ny og ne. Det spriter veldig opp, særlig når bildekvaliteten er såpass bra.

Fin rapport!

På Westin i SEA fick jag "room 3532 in the south tower"

Meget fin og detaljer rapport. Også flott at du tok med så mange detaljer om hotellet.

Jeg har reagert på det selv, og siden du bor mye på hotell (i Skandinavia) - er det vanlig at de sier romnummer muntlig til deg - med tanke på sikkerhet?

Det er helt vanlig at de sier det, men når du nevner det, så er det noen som sier "Da har du romnr her, 4. etg" mens de gir meg nøkkelkortet med det omslaget rundt.

Opplever det samme i USA og andre steder, omtrent hipp som happ om de sier nummeret eller bare etasjen.

Ser ikke problemet med at de sier romnummeret. Det er jo ikke sånn at de skriker det høyt ut......

Hvis jeg reiser alene spesielt ber jeg som regel om nytt rom hvis de sier romnummeret høyt og det er andre i lobbyen - jeg synes det er uproft at Hilton som man skulle tro var en ordentlig kjede annonserer det høyt.

Skal også sies at jenten på Hotel Norge i Bergen virkelig ikke forstod mitt ønske, og jeg gav opp når hun på min request om et annet rom forsatt annonserte det for halve resepsjonen. Jeg er kanskje sær.

Hvis jeg reiser alene spesielt ber jeg som regel om nytt rom hvis de sier romnummeret høyt og det er andre i lobbyen - jeg synes det er uproft at Hilton som man skulle tro var en ordentlig kjede annonserer det høyt.

Skal også sies at jenten på Hotel Norge i Bergen virkelig ikke forstod mitt ønske, og jeg gav opp når hun på min request om et annet rom forsatt annonserte det for halve resepsjonen. Jeg er kanskje sær.

Jeg forstår at det er litt ulike syn her og det er jo greit. For min del gjør det ikke noe at hotellgjestene vet at jeg bor på det og det rommet. Har aldri opplevd noen ubehageligheter med det. Når jeg tenker meg om, så er det ikke sikkert at de en gang sa romnr vårt høyt, kan være de bare pekte på nøkkelkortet og sa at her var romnr og at vi husket feil. Når det sies så er det jo ganske vanlig at man bare får nøkkel og vite hvilken etg man får. Denne detaljen har jeg ikke bitt meg merke i.

Takk for tilbakemeldinger alle

Kim Ruben kommer noen minutter etterpå at han faktisk savner paprika. Han sier det på en sånn måte at jeg faktisk føler at han har et dypt savn, oppi alt dette kaoset av råvarer

Hva ble enden på visa? Fikk dere tak i paprika til slutt? :lol:

Back