Var midtgangsfanatiker før, men nå kun hvis det er stress med tid. F-sete foretrekkes, men varierer. Liker f. eks. best å se nordover mellom Oslo og Bergen.
Side spiller ingen rolle. Jeg sitter ca like mye på begge sider, tenker jeg. Men jeg foretrekker vindu, siden jeg liker å se ut.
Før, da jeg reiste mye med dc-9 og MD-80, foretrakk jeg venstre, siden det bare var to seter på den siden, gjerne 1A. Det var free seating innenlands, og 1A var nesten alltid ledig uansett når man kom ombord.
Hos DY ender jeg av en eller annen merkelig grunn opp med 25A. Jeg liker å sitte ved vinduet, men da ikke over vingen, elllers spiller det ingen rolle. Da jeg hadde 2 T/R reiser med disse 1kr bilettene til Dy så hadde jeg 3 av 4 flighter i 25A. Fordelen var når jeg fikk Sky maskin nr2 på sin annen driftsdag og hadde hatt samme sete 2 dager før så kunne man samenlikne støyen, som var litt lavere viss man hørte etter, men egentlig ikke merkbar.
Har prøvd både 2A og 64K i fly med samme config, og begge fungerte bra
Personklig foretrekker jeg vinduet til venstre for meg (så stort sett A. K når det er snakk om Club World hos BA), men kan godt sitte på høyre side også. F.eks. er detaljer som ledig sete ved siden av meg enda litt viktigere, så på en MD80 velger jeg f.eks. som oftest høyresiden.