Follow-Me bil

Trety

ScanFlyer Rusty
Er det noen som kan svare meg på i hvilke tilfeller man bruker disse Follow-Me bilene på flyplassene rundt omkring?

Replying to Topic 'Follow-Me bil'

De fleste flyplasser tilbyr ikke lenger dette, men det ble brukt for aa guide 'ukjente' fly fra rullebane til gate.

Forskjellig fra plass til plass. I Wien får du det alltid til remote stands, samme hvor kjent du er. I Italia er det også brukt endel. I Venezia også typisk fra stand til første taxiway etter apron når du skal ut til banen

Her i Tromsø har Avinor en"Follow me" sykkel....:)

Attachments

• P6130235 edited medium 80.jpg
    P6130235 edited medium 80.jpg
    125 KB · Views: 28

Det ble brukt en slik bil når kineserne var på besøk her på OSL i midten av juni.

Vi har begynt å bruke Follow me i større grad når det gjelder utlendinger på vinteren. Rett og slett for å få ned taksehastigheten litt... :sarc

I CPH maa alle bruke follow-me car naar det skal parkeres ytterst paa "skraaparkeringene" paa B-fingeren,uansett hvor mye man har flydd paa CPH.Men saa koster det 1200 DKR hver gang og det er vel aarsaken til at ikke SAS faar slippe denne "tjenesten"!:mol

Så en fra Mærsk ifjor på CPH som definitivt burde ha hatt det.....han stod med nesehjulet solid plantet på gresset mellom A og B piren

Trengs det slikt i TOS da - det er jo ikke en gang taksebane, bare en vei ut til stripa. Men kanskje nyttig for russerne fra Arkhangelsk om de har tatt en liten knert? :D

I alicante brukte de folowme sist jeg var der, det er ikke så lenge. På OSL har jeg også sett Followme som har hjulpet tvilende kapteiner av og til. Det er sikkert ikke så lett å finne frem her oppe når man er ny. På Kjeller International bruker de ikke followmebil.

Landade på PMI i fredags och då var det follow-me-bil. Kändes lite konstigt eftersom DK flyger till Palma massa gånger i veckan. Tror inte blien var requestad. Satt bara i cock-pit på start och landning...

Er ikke mange dager siden Flybussekspressen min kjørte etter en slik en inn mot øvre forplass på OSL :cool2

joda, vi bruker FollowMe vi......en RAV 4 som kan kalles ut ved behov, når store bamser som ikke er kjent hos oss kommer f.eks!

:up:

Jeg må ha followme-hjelp hjem fra byen etter en fuktig aften i form av en meget streng bedre halvdel, nåde om jeg velger feil rute.

Originally posted by Darth Vader

Jeg må ha followme-hjelp hjem fra byen etter en fuktig aften i form av en meget streng bedre halvdel, nåde om jeg velger feil rute.

Hehe, velkjent :biggrin

Back