Så sitter jeg her da. Det er 108 Fahrenheit og 5% luftfuktighet ute. For en sølle Nordmann så er det helt sinnsykt.
Altså... alle kjenner følelsen når du ligger på stranda og du begynner akkurat å bli solbrent, sant? Sånn føles det her. I skyggen.
Men "her" kommer vi tilbake til. Først var vi jo "der". Der var Houston international connections. Jeg børnet til skranken og ba om å få sjekke inn.
Klokka var 8.35pm og boarding skulle begynne 8.40pm for min 9.20pm flight. Innsjekk gikk greit siden jeg ikke hadde noe bagasje. Sprintet opp rulletrappen (ok, jeg sprinta ikke da, men jeg subbet raskt).
- "Where is the pre-check line?" - spurte han foran meg.
- "We closed that, sir"
- "Really? So where is the fast track, then?"
- "We closed that too, sir"
Og det var pakket av folk. Gudene vet hvor mange svinger og vipper jeg gikk mens TSA-folkene hylte og skrek om at man skulle gå til høyre og venstre...
#lifeamongthecommoners #fnateouttaplace
Men på ett eller annet merkelig vis kom man seg igjennom. Relativt raskt også. Så klokken var mindre enn 9.20pm når jeg stod på gate E14 og spurte om det var gate closed.
De bare så dumt på meg. Så tordnet det så bygningen skalv og lysene faktisk gikk (ikke fleip en gang). Dataen og skjermene deres re-bootet og det var som om Poseidon snakket direkte til meg.
- "Fnate, du er en gjøk. Skjerpings i alle ledd"
Kort oppsummert var det på ingen måte gate closing, og vi tok ikke av før 2 timer etter oppsatt tid.
Flight: UA1485
Selskap: United
Rute: Houston - Phoenix
Fly Boeing 737-900 (er jeg nesten helt sikker på pga 8 nødutganger)
Klasse: First (domestic)
Sete: 4F
Vel ombord var det jo det sedvanlige styret med oppgraderinger og romsteringer med seter i øst og vest. Jeg håper ikke muligheten for "complimentary upgrades for Diamond og Pandion" skaper et sånt kaos i Norge. Ever...
Uansett var det en ny og fresh balje, med Sky interiør
Men... den hadde også flåter i taket foran. Er dette for Hawaii ruter? Noen som vet?
Også har jo United fått installert noen alldeles horrible lysrør i taket rundt flåtene. Det ser ikke ut i tussemørket.
Spesielt ikke i tussmørket, om jeg skal være ærlig.
Det var pre-departure drinks. Deretter kom vi oss i lufta og kjørte en imponerende sikksakk mellom stormskyer.
Jeg vet jo at fly er rimelig sikkert i forhold til lyn og sånt, men om jeg kan velge så vil jeg allikevel velge å ikke bli truffet av lyn. Det ble vi heller ikke, og vi fløy en snedig rute ut av bygda mens himmelen lagde lysshow rundt oss. Det var ganske fett.
Etter skyene var det after take off drinks.
Cola (for jeg var sur i magen) og GinTonic (for jeg var sur i hodet).
Til dette serverte de snacks. Turen var tross alt bare satt opp til 2:40... [rolleyes]
Men egentlig er jeg glad. Jeg fikk potetgull og banan og det var skikkelig digg, faktisk.
Tok ikke bilde av bananen da det kan bli oppfattet feil. Jeg har opplevd noen veldig elegante bananbilder det siste året, men ingen av dem har vært av meg.
Kors på halsen.
Jeg sovnet faktisk av GT'en, så det var fine ting. Ellers er det ikke mye å si om den turen. Jeg kjøpte den siden jeg hadde en voucher, ellers ville jeg ideelt sett kjøpt American eller Virgin i USA. Uansett klasse. Jeg likte United før, men nå er det litt sånn... bah...
Litt "Turid-Laila"
Landet i Phoenix litt over midnatt. Litt mer våken nå. Fant en taxi.
- "I am from Bulgæria. Where are you?" - taxisjåføren var av den snakkesalige typen, og jeg prater bedre Dansk enn han prater Engelsk. Men det går sånn nogenlunde.
Han har masse røverhistorier om eksboksere og juling og VM... Jeg husker ikke halvparten av alt han bablet om. Jeg bare kom meg frem...
Forts...