Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Veldig artig rapport med morsomme beskrivelser. Gleder meg til hjemreisen. Får de medreisende reise barne- eller blindpassasjerbillett?

Fantastisk lesning!

Keep it up, Ryktes om finvær i Stavanger, så Oljeruta hjem bør jo være kos!

Etter 1,5 Mac & Jacks African Amber og 200 meldinger på Snap var det bare å begi seg mot gate A11 eller E11 eller noe sånt. Faktisk hadde jeg tatt meg litt for god tid i baren så jeg var en av de aller siste til å boarde. Det er nokså atypisk meg, og det var nokså flaks at det var plass i overhead bins.

Flight: UA1143
Selskap: United
Balje: Boeing 737-800
Rute: Seattle - Houston
Klasse: First, men det er jo egentlig Business på Europeisk
Sete: 1F

Denne smekre baljografen skulle frakte undertegnede til Houston.

Flyet manglet jo stort sett bare meg når jeg gikk om bord så det var:

A: Ganske kleint å forsøke seg på et kabinbilde
B: ett eller annet annet, jeg hadde bare lyst til et litt skjematisk uttrykk akkurat nå.
C: Som over...
D: Nei, jeg er ikke beruset nå

Og ikke minst:

E: litt begrenset benplass på rad 1

Men mer enn nok for meg, og jeg foretrekker uansett rad 1 fremfor å ha seterygger foran meg. En som er marginalt høyere vil nok heller foretrekke en rad lenger bak.

Det første jeg så var en artikkel om Oslo i Hemisphere magasinet.

Er jo innmari bra synkronisert med at ruta vinterstenges nå.

Det var sikkert en brillefin artikkel, men jeg sliter med å lese. Hemisphere har så innmari 1994-ish layout at det blir tunglest. Man bare orker ikke ta fatt i det, liksom. Sånn føler jeg det vaffal.

Men... de har jo internet på flyet så festen med "Belinda" kunne fortsette.

Så kom det tilbud om mat. Denne flyturen var jo faktisk nesten 4 timer, så jeg hadde da også blitt litt snurt om det ikke kom noe. Det var enten kyllingfilet, noen vegetargreier eller chicken kurry.

Jeg gikk for kurry'en. Den smakte helt greit, om enn litt annerledes enn det man tenker på som kurry i Europa. Eller India, for den sakens skyld.

Etterpå var det is. WOOHOOOOOOOO

Og så satt jeg stort sett og leste bok de siste 2,5 timene. Boka om Mino og sånt.

Men jeg må si at Mino var mer sjarmerende når han kuket rundt på stranda og plukket skjell enn når han ble terrorist. Litt usikker på om jeg kommer til å lese hele denne serien.

Den er jo bra, liksom... det er fint med miljø og planter og sånt. Masse sjefer rundt om som fortjener juling også.

Men det blir litt sånn flinkis-idealist bok...

"skyt svina som lager papiret boken min blir trykket på og som brygger ølen jeg heller i meg på Kunstnernes hus, før jeg raver hjem"

Mulig jeg er helt ute på jordet her altså. Men at NRK og Dagbladet har kåret det til historiens beste Norske bok finner jeg underlig.

ANYWAAAAAY...

Mt. Rainier

Har jeg nevnt at det kanskje er det vakreste fjellet på jorda?

Helt plutselig lander vi i Houston.

Veldig artig rapport med morsomme beskrivelser. Gleder meg til hjemreisen. Får de medreisende reise barne- eller blindpassasjerbillett?

Det varierer, men de pleier ha faste plasser. Som regel i skuff

Jeg kan godt fly istedenfor Fnate hvis han helst vil være hjemme neste gang du flyr altså... ;)

du får det nok litt trangt

Fantastisk lesning!

Keep it up, Ryktes om finvær i Stavanger, så Oljeruta hjem bør jo være kos!

Takk skal du ha. Det var brillefint i Stavanger ja.

Brillefint - ser frem mot avslutningen

Takk takk. Hils Mustangen

Tusen takk for fortsettelsen... Likte godt bildet av Mount Rainier som jeg forelsket meg i 1969.

Var på tur med en gjeng med studenter i 1969. Tok med meg Frydenlund øl ( joda ble solgt i Seattle :drunk: ) , så bilde av ei flaske med fjellet i bakgrunnen.

Sendte bildet til Frydenlund i Oslo. Fikk ei kassa ...:colgate:

Takk for fantastisk flott rapport så langt, ser frem til hjemturen.

:) Mt.Rainer er intet mot mitt favorittfjell: Matterhorn.

Fnate !!!

Nå driver jeg å drekker Wit... Men ikke Mikeller.
Bare Nøgne Ø og Ægir Wit.
Men jeg har egentlig en Hougaarden Wit som favoritt av Wit-ølene.
Hvordan er (SAS) Mikeller Wit i forhold til originalen ?
(Jeg, som dødelig, har aldri kjøpt meg inn i SAS loungene for å greie å snike meg til en eller to, eller råd til en C-class ticket... ).
Jeg vil anta at mange her inne også er litt gira på disse 'ale'-typene fra mikrobryggeriene som SK har snappet til seg i sin servering ...
Fortell alt du følte! - (jeg brygger selv og håper å kunne komme til tilnærmede typer...).

Fnate !!!

Nå driver jeg å drekker Wit... Men ikke Mikeller.
Bare Nøgne Ø og Ægir Wit.
Men jeg har egentlig en Hougaarden Wit som favoritt av Wit-ølene.
Hvordan er (SAS) Mikeller Wit i forhold til originalen ?
(Jeg, som dødelig, har aldri kjøpt meg inn i SAS loungene for å greie å snike meg til en eller to, eller råd til en C-class ticket... ).
Jeg vil anta at mange her inne også er litt gira på disse 'ale'-typene fra mikrobryggeriene som SK har snappet til seg i sin servering ...
Fortell alt du følte! - (jeg brygger selv og håper å kunne komme til tilnærmede typer...).

Du får dem ikke i loungen. Men nå kan man kjøpe mikeller på intra europa GO evt så får man dem i plus både intra norden og intra europa. Usikker om man kan kjøpe dem i GO i Norge.

Du får dem ikke i loungen. Men nå kan man kjøpe mikeller på intra europa GO evt så får man dem i plus både intra norden og intra europa. Usikker om man kan kjøpe dem i GO i Norge.
Dei har i alle fall hatt ombord i Noreg. Fekk i plus litt tidlegare. Men ca 20 min drikketid er for lite!

Kongerapport, helt til dette med Nissan, sank liksom litt der, altså, jeg mener ehh Riskoker i Unaiten? Det går visst an.......
Var min store skrekk at de skulle klemme til med noe slikt, men slapp med skrekken nå sist.
Jaja, la gå for denne gang da, men håper ikke det blir noen gjentagelse, Riskokeren mener jeg...
Reis mer, skriv mer, trengs med litt forfriskende rapporter:drink:up:

En ellevilt fantastisk TR dette! :D Knallgod lesning som fikk meg til å le godt til tider. :) Applaus for en vel utført TR som fikk flere forumister til å le godt. :)

Last edited:
Mye vann har rent i havet og tusenvis av bananer har blitt spist av sultne og muligens overtrente mennesker, siden jeg kom hjem. Men det var jomfru i nød, det var sommer og det var sol. Blikkstille vann var det kanskje ikke...

...men det var en båt uten anker som har hue fullt av tanker og et hjerte som banker...

Og sånt.

Men det endrer ikke det faktum at jeg landet i Houston etter å ha Snap'et meg fra Seattle. Egentlig var connection med UA til SK ganske brillefint. HVIS man hadde sjekket inn hele veien. Men det gjorde jo ikke jeg med mine separate bookinger. Og IAH-SVG flighten kan heller ikke sjekkes inn i App. Så dermed måtte jeg ut og sjekke inn, før jeg kunne gå tilbake igjennom Security. Det var faktisk ikke så sykt masete siden det knapt var noen andre enn oss 44 pax til SVG i terminalen.

- "Holy mother... Whats her name???" - utbryter TSA offiseren når jeg går igjennom pipetårnet i Security. Han peker på det lettere objektifiserte personmennesket på tskjorten min.
- "Belinda!" - sier jeg.

Hva er det med Amerikanere og t-skjorter? Anyways... Jeg hadde en plan for flighten til SVG, og jeg skulle jo rett ut på fest i Lillestrøm samme dag som jeg landet.

Planen innebar mat på flyplassen i Houston!

Et nytt serveringssted hadde åpnet samme dag, nemlig:

Og for å gi karakter til maten der, vil jeg bare gi en kort og konsis:

Altså... det var noe av de beste burgerne jeg noensinne har smakt. Saftige, krydrede... MMMMMMMMMMMM!

Så var det til slutt å teste ut kontraktloungen. Det var jo bedre enn en UA lounge. Helt greit etter Amerikanske mål, og med tanke på hvor utrolig smal denne ruta er så synes jeg tilbudet var godt over forventningene.

Som vanlig var det ikke selvbetjening på alkohol, men det kunne jeg leve med. "Panchita" bak baren var lettflørtet og gav meg stup fulle vinglass mot en klekkelig tips.

Etter ytterligere Snap'ing med ei som av ubegripelige årsaker fortsatt var våken, men som ikke lenger kan huske noe som helst av hva hun snap'et, bar det endelig ut til nest siste leg.

Last edited:
Taadaaaaaaa!

Boarding.

Flight: SK952
Selskap: Scandalnavian Airlines
Rute: IAH-SVG
Flytype: Boeing 737-700
Klasse: Fnatness class
Sete: 6B

Boarding gikk nødvendigvis raskt, og jeg tror det var 100% belegg. Akkurat som på turen ned. Nabopersonen så egentlig ut som meg. En annen reisenørd som ville ut og dra på tur. Ikke at jeg snakket med han, da. Hans plan tror jeg nemlig var stikk motsatt av min.

Lé cabin

Han sovnet nemlig umiddelbart.

Min plan var helt annerledes. Det vil si, jeg hadde ingen planer om å sitte igjennom en 3 timer lang middagsservering og påfølgende 2 timer frokost. Jeg ville fly British-Airways-Style.

Når de gikk rundt med pre-departure champagne...

... ble jeg servert av en godt voksen crew som jeg tror var Finsk pga navnet.

- "Look... I have a plan" - sa jeg
- "ok?"
- "I don't really want to eat, I want to drink a little and sleep a lot."
- "Oh, yes. A very good plan" - sa hun
- "Kiitos!"

Og hun tøyset ikke. Det var et skikkelig bra crew på denne turen. De tøyset og koste seg. Den Finske damen var også riktig god på å hjelpe meg med planen min. Jeg fikk først litt drikke og nøtter. Umiddelbart etter take-off, og før de begynte med iPad utleveringen.

Og så rett etter iPad utleveringen fikk jeg jammen i meg en runde til.

Etter den var jeg klar for å sove.

Og de fleste hadde vel ikke engang fått forrettene sine engang. Husker ikke tiden, men kanskje vi snakker 50 minutter etter take-off?

Det er akkurat sånn jeg vil ha det.

Flymat er grevling uansett. Nesten da... jeg tok meg i å stønne fornøyd over lammekotelettene til Turkish i går.

Jeg sov i hvert fall som en stein i unnarennet. Helt til det var innflygning til Stavanger og de fanget teppet mitt.

Da så det vel sånn ut

Før vi ble pelmet av flyet, og det så sånn ut

Det var bare en flight igjen...

Siste leg stod for døren

Og jeg hadde gjort noe lurt! Det lure var så klart ikke å starte en setning med "og", men noe helt annet.

Når jeg booket denne reisen for miles (SAS-delen), så var det ikke ledig fra SVG-OSL i Plus på den første avgangen etter ankomst Stavanger. Jeg ble isteden booket på en som hadde avreise sånn 18:30-aktig.

Når jeg satt i kantina i Houston, slo det meg at det ikke var spesielt kult å sitte på Sola og kuke og spise sandwicher til "200,- kroner stykket" i fire timer. Så jeg gikk på SAS og booket en billett til. I economy, på 16:30 avgangen. Jeg sjekket inn på begge før avreise fra Houston.

Vi landet tidlig, så til min store ergrelse så jeg at jeg teoretisk hadde rukket 14:35 avgangen også.

- "hvorfor booket jeg ikke på samtlige avganger???" - tenkte min bortskjemte hjernehalvdel.

Men mens jeg satt der og vurderte å gå og spør så jeg at her var det seriøs "overbooking" på gang. Det hadde vært equipment change og masse pax stod igjen.

Jeg så på det hele mens jeg tygget i meg pizza og drakk cola.

Jeg husker jeg syntes umåtelig synd på disse menneskene, for jeg hadde sett at alle flyene var så fulle.

Og som for å bevise at hjernekapasiteten er HELT MINIMAL etter en longhaul så satt jeg og tenkte at - "åh så kjipt for dem at de tror 18:30 avgangen er full, når den ikke er det"

Det tok lang tid før hjernehalvdelene møttes, og jeg innså hvilken halvidiot av en megadimling jeg var. Så slapp jeg pizzabiten og løp til skranken og fikk fortalt at jeg aldeles ikke kom til å befinne meg på 18:30 avgangen, da jeg hadde sjekket inn på 16:30 også.

Om det hadde noe å si vet ikke jeg.

Men "glam-time" var i hvert fall over på dette tidspunktet:

Flight: SK4032
Selskap: Scandalnavian Airlines
Rute: SVG-OSL
Flytype: Boeing 737-700
Klasse: GO
Sete: 23C

Slik så det ut ved boarding. Balja var HELT full

og det er litt rart med så få seter bak seg... sånn for en bortskjemt gutt fra landet.

Men helt ærlig var jeg bare glad over å straks være hjemme. Det ble ikke noe partyflight. Kun en kaffe og en Ramlösa for å klargjøre meg.

Og dett var egentlig dett.

Back