"Det er ikke noen tvil om at vi får godkjenningen, men møtet må avholdes først, sa Dahl onsdag formiddag.
- Ingen lovnad
Møtet skal avholdes 6. mars, noe også Luftfarstilsynet bekrefter. Men de vil ikke være med på at en lisens for å fly på kortbanenettet i Nord-Norge kun er en formalitet.
- Luftfartstilsynet vil nødig være en festbrems. Vi synes det er positivt med flere aktører i norsk luftfart og hadde glede av å gratulere FlyViking da de fikk overlevert sin lisens hos oss i går. Men vår jobb er å forsikre oss om at flysikkerheten til passasjerene er ivaretatt.
- Luftfartstilsynet registrerer at FlyViking har startet sitt billettsalg fra mindre flyplasser, men vi har ikke gitt noen lovnad om at godkjenningene vil være klare til deres oppgitte datoer. "
Men uten formell tillatelse - har han lov å selge billetter til de destinasjonene? Bare nysgjerrig ...
Hvorfor skulle de ikke kunne gjøre det? De kan selvfølgelig ikke starte opp før alle formaliteter er på plass, men å forhåndsselge produkter og tjenester er jo helt vanlig.
Jeg ville jo vært forsiktig med å kjøpe billetter før alle tillatelser er på plass, men det virker jo som ting går fremover.
Kanskje de også kan feede til Norwegians ruter sydover.
Vel, i og med at de har ikke lov til å selge billetter i det hele tatt før AOC er utstedt, synes jeg det er et relevant spørsmål. Dette er jo grunnen til at de ikke begynte å selge billetter 'i morgen' (i januar) som de da lovet.
Godt poeng. Kan et være begrensninger på å kunne utstede billetter i det hele tatt? Det finnes jo nok av virtuelle flyselskaper som selger billetter uten AOC.
Ellers går Ola hardt ut i dag i IFINNMAR og sier – De (WF) går til krig mot fri konkurranse og IFINNMARK skriver selv: Næringslivet er forbannet. Nå var headline forandret til "WF setter sinnene i kok hos næringslivet"
"Direktør Odd Charles Karlsen i Hammerfest næringsforening, er også kritisk til Widerøes kampanje. Han uttaler overfor iFinnmark at dette beviser at Widerøe har melket Finnmarks befolkning, og næringsliv over lang tid"
Irriterer meg grenseløst "kampanjen" som kjøres mot WF.
WF er ingen pengemaskin og uten WF hadde det knapt vært noe næringsliv på småstedene.
Hva er det Finnmarkingene forventer?I Hammerfest bor det ca 7500.
Hvor mange flyselskaper er villige til å fly på slike destinasjoner og samtidig investere i kapitalkrevende materiell.
Joda,FV blir nå sett på som "redningen" for næringslivet og et bevis på at WF har melket markedet. De har blant annet ansatt lavtlønnede flygere uten erfaring.
Foreløpig har ikke OG og FV bevist noen ting annet enn at ett fly har stått på bakken i snart ett halvt år.
Foreslår at Odd Charles Karlsen venter et halvår før han snakker om "melking".
NB:Fortsatt ikke ansatt i WF.
det dreier seg om over 100k per enkelt flytime for en D8 eks avgifter noen steder så må det være noe galt i organisasjonen.
Hvordan kommer du frem til 100K?
Dessverre ikke så vitenskapelig, men..
Vel, i og med at de har ikke lov til å selge billetter i det hele tatt før AOC er utstedt, synes jeg det er et relevant spørsmål. Dette er jo grunnen til at de ikke begynte å selge billetter 'i morgen' (i januar) som de da lovet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.