THS
ScanFlyer Silver
Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd
Ja, i følge AIP.
Er det H24 på HFT?
Ja, i følge AIP.
Er det H24 på HFT?
Gir dette nykommeren noen utfordringer?
Da kan det kanskje være at det blir Bodø-Tromsø og Alta-Tromsø likevel?
3.6 Flyoperatør skal dokumentere etterlevelse av ovenstående krav
og dokumentasjonen skal forelegges Luftfartstilsynet senest
en måned før første flyging til eller fra lufthavnen og skal
dessuten kunne forevises lokal flyplassmyndighet eller
Luftfartstilsynet på forespørsel.
Kompliserer vi ikke vel mye nå?
Det er ei bittelita sjappe som prøver å starte opp, og de er garantert ikke blinde. Så de ser at DY lander og venter en liten stund før de drar.
Det kan jo ikke være såååå vanskelig. Tanta til piloten kan sikkert stå med et skilt i bagasjehallen og samle opp folk, om så skulle være.
Det er ikke et multinasjonalt selskap med 73 fly og 9 millioner passasjerer daglig over 4 kontinenter.
Det betyr at FlyViking foreløpig kun kan bruke større flyplasser for sine flygninger, og ikke kan fly på de mindre flyplassene på kortbanenettet.
.
Gir dette nykommeren noen utfordringer?
Ser ut som at lavpriskalenderen viser 0kr uansett hva en søker på, men riktig pris når en går til neste steg.Med billetter tilgjengelig fra 27. mars. Gratis mellom BOO og TOS - 4 billetter igjen.
Ser ut som at lavpriskalenderen viser 0kr uansett hva en søker på, men riktig pris når en går til neste steg.
Får fortsatt opp 0kr i lavpriskalenderen.Ikke på TOS - HFT. Der ligger det intropris ut april på 499 og 999 deretter.
Får fortsatt opp 0kr i lavpriskalenderen.
ICAO-koden er FVK som tidligere, og callsign BALDER...
Trøste og bære. I tillegg lover Giæver at ingen billett på FV skal koste over kr 1000. Det vil si at maks. bruttoinntekt for en avgang med fullt belegg og kun fullprisbilletter vil være under kr 40 000 inklusive skatter og avgifter, og for alle avganger som har rabatterte billetter eller tomme seter tilsvarende mindre. Jeg er ingen økonom, men kan det være bærekraftig?
Tja, nå er det ikke godt å si om Fly Viking allerede er i gang med arbeidet for å få godkjennelse for å fly på kortbanenettet og hvor omfattende en slik godkjenning er. Men dette sitatet fra AIP Norge om kravene som stilles kan jo være verdt å merke seg med tanke på mulig oppstart i hvertfall:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.