Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
... Det flyr vel uten noen i cabinen med 19 PAX limit (?) i starten.
Litt usikker på hva du sikter til her, men AOC for tung luftfart må være på plass før de kan bruke Dash8. Det nytter ikke å blokke seter. Det er også begrensninger på vekt knyttet til nåværende AOC.
FlyViking skal ikke ha kabinpersonale. Flyvertinner heter det der i gården.
Kabin personale var ordet jeg ikke fikk inn..
Så de først får AOC for 19 PAX , men fortsatt må de ha CC ? , nytter ikke å rive ut 20 seter å fly uten CC ?
Noen har for mye penger å tape...
Om de klarer å stable dette på beina skal holde hardt, men uansett virker det som de kaster seg på hele anbudet, ikke bare deler.Skulle Giæver og hans selskap bli aktuell, må han ha 12–15 nye fly innen april neste år. Han mener det ikke blir noe problem.
– Vi har verdens største flyeier i ryggen, så det skal vi klare. Dessuten har vi kunnskap og kompetanse på alle nivå i verdensklasse for operasjoner på kortbanenettet, sier han.
FlyViking skal ikke ha kabinpersonale. Flyvertinner heter det der i gården.
ville dere ha investert penger i dette selskapet?
Ellers er selskaper som flyr FOT ruter forholdsvis lavrisiko sammenlignet med kommersielle ruter forutsatt at de ikke regner seg helt bort i anbudene. Selskapet har sin store deler av inntjening fra faste overføringer fra staten, og ingen konkurranse.
Som WF?
.....
Å starte eget flyselskap er ikke den raskeste veien for å gå konkurs. Men den sikreste.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.