Flyver DY med tomme fly?

MD80Kristian

Newcomer
Hej

Faldt lige over denne på flyblog.dk

*****************
Da jeg kom til gaten i CPH var jeg den eneste passager, efter lidt tid dukkede der dog flere op, men alt i alt endte det med at blive til kun 11 passagerer der skulle med afgangen fra København til Billund i morges kl. 8:05.

Afgangen blev fløjet med en af Norwegians nye Boeing 737-800 med 186-189 sæder, så denne afgang har ihvertfald været med til at trække Norwegians belægningsprocent ganske meget ned.
*****************

11 pax. med DY fra CPH til BLL - PU-HA det er dyrt at opererer i dansk indenrigs:-)

Var selv med DY fra CPH til KRP forleden, der var vi 33 pax på afgangen kl. 22.15.
 
Re: Flyver DY med tomme fly??

Ja det er jo tilsynladende tæt på !
Dette er en tabsgivende situation for stort set alle, DY,NB,SK taber
alle penge ved at næsten forære biletterne væk.
(som tidligere påpeget af andre)

På længere sigt vil jeg tro DY vinder DK-indenrigsslaget,
og da vil de nedsætte frekvenserne eller øge priserne så meget
det er nødvendig ! (indtil indtjening er positiv)

Hvis DY mener det alvorligt på DK-indenrigs (udover at udradere NB)
bør de anskaffe mindre metal end B738 !
 
Re: Flyver DY med tomme fly??

Tror faktisk ikke at DY mener det alvorligt på dansk Indenrigs, måske lige bortset fra AAL.
Det er jo ikke mange pax de flyver rundt med..
Hilsen
Ole
 
Re: Flyver DY med tomme fly??

For meg er det helt sprøtt at DY bruker 737 på dansk innenriks.

De burde ha hatt mye mindre matriell. Hvem tjener egentlig på dette?
Til slutt er det vel bare Norwegian igjen, til de innser at 737 er for stort, og trekker seg ut.
 
Re: Flyver DY med tomme fly??

Har selv vært ombord hos SAS på en CPH-BGO flight med 12 pax, dette på en MD-82, så er nok ikke bare DY som kan ha en dårlig dag.
 
Re: Flyver DY med tomme fly??

Har selv vært ombord hos SAS på en CPH-BGO flight med 12 pax, dette på en MD-82, så er nok ikke bare DY som kan ha en dårlig dag.

Har også fløyet SAS Airbus A319 på den ruten med 20 passasjerer, akkurat som jeg har fløyet Cimbers ATR 72 med 7 passasjerer. Faren min fløy nylig Oslo-København-Karup med Norwegian, og da var det 13 passasjerer om bord på siste avgang.
 
Re: Flyver DY med tomme fly??

Det å bruke noe større en Twin Otter innenriks i Danmark er bortkastet energi!
 
Nå må dere huske på at DY flyr ekstremt miljøvennlige fly av typen 737-800, så det går i hvert fall ikke utover miljøet!
 
Hva er egentlig hensikten med å fly slike ruter, som aldri overstiger 50 mann? De taper jo penger så det synger etter på rutenettet i Danmark. Det må jo være mer enn kun ett ønske om å gruslegge Cimber?!
 
Re: Flyver DY med tomme fly??

Har selv vært ombord hos SAS på en CPH-BGO flight med 12 pax, dette på en MD-82, så er nok ikke bare DY som kan ha en dårlig dag.

Det er ikke snakk om å ha en dårlig dag eller ikke. Det er snakk om det faktum at DY prøver å presse ut konkurrentene, ikke ulikt det SAS ble beskyldt for tidligere.

At SAS av og til flyr med få pax fra A til B, på en rute hvor de hadde konkurranse blir ikke sammenlignbart.
 
Re: Flyver DY med tomme fly??

For meg er det helt sprøtt at DY bruker 737 på dansk innenriks.

De burde ha hatt mye mindre matriell. Hvem tjener egentlig på dette?
Til slutt er det vel bare Norwegian igjen, til de innser at 737 er for stort, og trekker seg ut.

Godt eksempel på hvorfor Dy egentligt gik ind på dansk indenrigs. Ikke for at tjene penge, men udelukkende for at presse en konkurrent ud. Det kan man jo så synes om eller synes er usympatisk og utiltalende.

Og ja, hvis/når Cimber går ned så trækker DY sig sikker ud, hvilket kun vil forstærke de usympatiske træk i det og bevise at det ikke var for "passagerernes bedste"

Forøvrigt sjovt, hvordan SAS-flyvninger skal blandes ind i denne diskution. Meget off-topic og uden sammenhæng i denne sag. Måske moderator skal bringe tråden back on track?

men vi ved jo godt at alt i luftfart er SAS skyld. Også at Dy kun har 11 pax på en flyvning til BLL. Skam jer SAS - for I ved jo godt det er jeres skyld...
 
Lørdag 9 januar fløy jeg første avgang OSL-CPH (06:20) fra OSL.
MD80 med mellom 10 og 15 pax ombord.

Så dette skjer vel hele tiden...
 
Ja, selvfølgelig sker det at selskaberne flyver med næsten tomme fly.
Faktum er dog at ruten med DY til BLL er helt ny, den pågældende afgang er på et strategisk godt tidspunkt (08.05) og billtprisen har højst sandsynligt været omkring eller under kr. 149,-
Taget disse forhold i betragtning er det efter min mening ufatteligt at der kun er solgt 11 billetter!
 
Re: Flyver DY med tomme fly??

Godt eksempel på hvorfor Dy egentligt gik ind på dansk indenrigs. Ikke for at tjene penge, men udelukkende for at presse en konkurrent ud. Det kan man jo så synes om eller synes er usympatisk og utiltalende.

Og ja, hvis/når Cimber går ned så trækker DY sig sikker ud, hvilket kun vil forstærke de usympatiske træk i det og bevise at det ikke var for "passagerernes bedste"

Forøvrigt sjovt, hvordan SAS-flyvninger skal blandes ind i denne diskution. Meget off-topic og uden sammenhæng i denne sag. Måske moderator skal bringe tråden back on track?

men vi ved jo godt at alt i luftfart er SAS skyld. Også at Dy kun har 11 pax på en flyvning til BLL. Skam jer SAS - for I ved jo godt det er jeres skyld...


Jeg tror dersom Cimber gar konk og DY virkelig trekker seg ut, sa vil umiddelbart en ny aktör dukke opp og fylle tomrommet. DAT forbereder seg intensiv pa en Cimber braklanding bak scenen.

Likevel tror jeg ikke at DY kommer a gi opp alle innenriks-ruter i Danmark. Selv med en exitus Cimber Sterling. Til slutt er det penger a hente og de ferske tallene viser faktisk at biltraffiken over storebaelten gar ned og traffiken skjer i ökende grad med fly. Det hva vil vaere avgjörende for DY vil bli spörsmalet om de kan skape nok volum.
 
Skal vi gætte på at Karup følger efter i løbet af ganske kort tid, mens Bornholm nok overlever indtil August....
 
Skal vi gætte på at Karup følger efter i løbet af ganske kort tid, mens Bornholm nok overlever indtil August....

Mon ikke de finder ud af at det kun er AAL og evt. AAR som kan opereres lønsomt med 737-800.

Hvor mon den frigjorte kapacitet fra CPH-BLL skal benyttes?
 
Back
Top