• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyver DY med tomme fly?

Voksent gjort av Norwegian. Det står respekt av at de tar en fornuftig forretningsavgjørelse og legger ned ruter man ikke tjener penger på
 
Gjerne litt OT, men jeg lurer på om det i det hele tatt er mulig for QI å tjene noe særlig på denne ruta med ti daglige avganger? For meg virker det som om Norwegian var ute etter å ha få avganger med fulle fly, mens Cimber kjører en SAS, og flyr halvfulle fly til alle døgnets tider, noe som gjerne gir litt flere pax enn konkurenten, men dermed også taper penger så det synger. Noen som vet noe om belegget på ruta for Cimber?
 
Gjerne litt OT, men jeg lurer på om det i det hele tatt er mulig for QI å tjene noe særlig på denne ruta med ti daglige avganger? For meg virker det som om Norwegian var ute etter å ha få avganger med fulle fly, mens Cimber kjører en SAS, og flyr halvfulle fly til alle døgnets tider, noe som gjerne gir litt flere pax enn konkurenten, men dermed også taper penger så det synger. Noen som vet noe om belegget på ruta for Cimber?

Jeg tror ikke QI opererer ruter der er desideret tabsgivende,
indenrigsruterne har dog nok lidt længere snor da de også fungerer
som feederrute til QI's CPH-rutenetværk.
 
En ting som er greit å ha med seg, i alle fall i SAS. Er at mange ruter er fulle en vei, å så å si tomme tilbake. Enkelte ruter flys ene å alene pga frakt, å cargo. Som f.eks, OSL-CPH på morgenen med Md-80. Det er ofte godt med folk inn på kvelden fra CPH, i tillegg til cargo.
 
Ikke annet enn fornuftig, men gjedda ligger nok i sivet med store planer i skuffen for hva fremtiden maatte bringe naar smaafisken er spist opp;)
 
Tvivler på at RNN overlever maj måned....Tidspunktet DY flyver på er helt forkert.
At komme til Bornholm omkring kl. 2100 er ikke godt, og DY har jo kun den ene
afgang.
Hilsen
Ole

Mere skidt nyt til DY's Bornholm satsning !

Det vil få konsekvenser for Cimber Sterlings fly, at landingsbanen i Bornholms Lufthavn forkortes det næste stykke tid.
Det oplyser selskabets kommunikationschef Signe Thorup.
Forsvaret skal udskifte en slags flyindfangningsanlæg, som skal være der, når et jagerfly en sjælden gang imellem skal lande på Bornholm.

http://www.dr.dk/Regioner/Bornholm/Nyheder/Bornholm/2010/03/10/053505.htm&regional

Cimber kan vel vælge at skifte lidt med ATR, værre med DY's 300/800
 
Norwegian: Flere midtjyske afgange


Det fremadstormende lavprisselskab Norwegian er så tilfreds med sin flyrute mellem Karup og København, at koncernen overvejer at øge antallet af afgange.

Og kommer Århus på kortet?

Da Norwegian sidste år bebudede en række nye afgange fra jyske lufthavne, valgte selskabet i første omgang Aarhus Lufthavn fra. Norwegian har dog forsikret, at der på et tidspunkt kommer en rute mellem Tirstrup og København.

http://jp.dk/indland/aar/erhverv/article2005287.ece

http://www.norwegian.dk/om-norwegia...pressroom=dk;ee0f6538e0cbfa0c1c263411f5f7e46c

BLL-OSL står stadig til at den skal starte i BLL? Den må da snart skulle vendes, eller har de andre planer?
 
Norwegian: Flere midtjyske afgange




Og kommer Århus på kortet?



http://jp.dk/indland/aar/erhverv/article2005287.ece

http://www.norwegian.dk/om-norwegia...pressroom=dk;ee0f6538e0cbfa0c1c263411f5f7e46c

BLL-OSL står stadig til at den skal starte i BLL? Den må da snart skulle vendes, eller har de andre planer?

Så længe der ikke er noget bekræftet, så er der lige så stor sandsynlighed for at det er spin, at de vil øge på KRP og åbne på AAR.

På langt de fleste dage er det mulig at købe billetter fra CPH til KRP til 99,- og 140 den anden vej. Selv med afrejse samme dag er DY oftest helt nede på 349,- DKK pr. vej. Det kan jeg ikke tolke meget anderledes end at de stadig slider med at fylde flyene og så længe de gør det vil det ikke give mening at øge kapaciteten.
 
Fløy OSL - BLL med DY på tirsdag. Var tynt i rekkene ombord vil anslå det til under 50 pax. Var en -300 med kun Dansk crew. Tilbaketuren onsdag var med QI til CPH så SK til BGO. QI så ut til å være omtrent full inn fra CPH og full ut fra BLL. Dog var dette en ATR 42, som er mer riktig i størrelse for BLL.
 
Kanskje ikke belegget til RNN blir så lavt allikevel......siden i starten så vil ruten opereres av Avitrans Nordic/Wings Of Bornholm og deres Saab 340 på vegne av DY
 
Kanskje ikke belegget til RNN blir så lavt allikevel......siden i starten så vil ruten opereres av Avitrans Nordic/Wings Of Bornholm og deres Saab 340 på vegne av DY

Det kan da kun tyde på at billetsalget er gået meget dårligt på CPH-RNN, hvilket ikke overrasker.
 
Men er det ikke noe byggearbeid på RNN som gjør at operativ rullebane er blitt midlertidig forkortet? Mener å ha lest det etter eller annet sted?
 
Fløy OSL - BLL med DY på tirsdag. Var tynt i rekkene ombord vil anslå det til under 50 pax. Var en -300 med kun Dansk crew.

Normalt er det godt med pax på OSL-BLL flygningene. Den ruten kommer nok til å fortsette med OSL basert crew/fly.
 
Synes det lukter stadig mer nettverkselskap av DY om dagen, en gledelig utvikling! :up:
Uansett fornuftig å inngå samarbeide med Wings of Bornholm til å begynne med iallefall.
 
Back
Top