Flyvåpenets Historiske Skvadron

mach.86

ScanFlyer Blue
Flyvåpenets Historiske Skvadron

Har rotet litt rundt her på nettet for å finne litt opplysninger om dette foretaket. Jeg finner ikke noe hjemmeside. Hvem er disse karene? Har de noen tilknytning til WON eller SHF?

Re: Flyvåpenets Historiske Skvadron

Jeg har også prøvd å finne ut mer om disse, uten hell, syns det er rart at de ikke har noen hjemmeside.

"Skvadronen" er vel foreløpig litt uoffisiell, men består av Kenneth Aarkvisla og Per Strømmen, som ratter hver sin Vampire, basert på Rygge :)

Disse gutta har visst fått tak i en T-33 som er flydyktig.noen som vet mer om dette?de håper visstnok å få den til norge til sola air show,ifølge hjemmesidene til airshowet.

Da var katten ute av sekken. Har vært snakk om en T-33 i lang tid, blir gøy å se Per, Kenneth og TinTin fly formasjon på stevner fremover :) Skal være en kanadisk bygd T-33.

Du milde, det var gøy. Når kommer denne? Finnes noe info på nettet?

Så ikke tre Vampires, som både Kjeller og Sola airshow reklamerer med, men to Vampires og en T-33? Det er i såfall ikke meg imot, T-33 har jeg faktisk aldri sett i lufta tidligere :)

Så utrolig kult :D

Gleder meg å se denne ommalt i Norske farger.

Har de tre Vampires nå, eller er det fortsatt bare to? I programmet for Kjeller stod det at det skulle være tre, dog var det bare to, men jeg ser at både Sola og Bodø også har tre Vampires på programmet.

De har kun 2 Vampire, men det var snakk om å skaffe en tredje. Men det ble en T-33 istedet:)

Hei.
Det blir 3 Vampire og en CT-133 å se i luften over Norge.
CT-133 er nettopp landet på Sola, men når den siste Vampiren kommer hjem fra Frankrike er litt usikkert enda.
:)

Ble vist en Vamp til, fikk ikke med det helt jeg. Den nye har reg F-AZGU. Og TinTin sin CT-133 har reg NX865SA.

Last edited:

Her er bilde jeg tok av CT-133 på Airventure Oshkosh 2011.

CT133.jpg

16db887f.jpg

Last edited:
Back