Flyshow, Flydager og Fly-inns 2014.

MiG-en glemte jeg i farta, ser selvfølgelig frem til den også. Iskry har jeg sett endel ganger før, men de er alright.

Nå er det vel håp om å få se Mig15 på flere flyshow i Norge i fremtiden. For ifølge artikkel i ViMenn så er Russian Warbirds of Norway i ferd med å skaffe seg en som er flygedyktig, og sertfisert for oppvisningsflygning.

Har aldri sett Iskry før, og ei heller Mig15, som forøvrig blir den 3 skikkelige russiske jetjageren jeg for se fly. Har tidligere sett SU27 og Mig29.

Når det gjelder fly fra 2VK så er det et fly som ser ut til å ha gått litt under radaren hos folk flest. Nemmelig den russiske Yak3 maskinen.

MIG-15 er en toseter. Det er en velkjent person i veteranflymiljøet som har kjøpt den.
Jeg gleder meg til å se den!

Eirik

Er det den som skal til Geiteryggen etterhvert som skal fly på Værnes?

Jeg kjenner ikke til om det er mer enn en MIG-15 på vei til Norge.
Den som kommer kjenner vet jeg hvem som eier, men jeg vet ikke hvor den skal stå til daglig. Geitryggen virker naturlig.

Eirik

Hvordan blir det med spotteområdet? Er det noen i arrangørkomiteen som har tenkt å fikse noe (les; fin plass med sola i ryggen) til de av oss som ønsker å få fine bilder fra Værnes?

Fikk denne fra arrangørene tidligere i kveld.

Hei. Som du skriver så er ikke nordsiden særlig egnet for fotogafering. Etter møter med Avinor og flyspottere, er vi kommet fram til at det dessverre ikke finnes egnede områder på sørsiden for organisert flyspotting.

Ser ut som man må finne seg et sted å stå på utsiden om man ønsker å ta bilder.

Fikk denne fra arrangørene tidligere i kveld.

Ser ut som man må finne seg et sted å stå på utsiden om man ønsker å ta bilder.

Ja fikk ett tilnærmet likt svar da jeg tok kontakt. Veldig synd, da vi er en stor gjeng som synes at det er kjekt å få fine bilder når det først skjer noe i Norge. Må jo vurdere om kostnaden står i stil til utbyttet før man reiser til Værnes :)

Det blir SwAFHF piloten Lars Martinsson som kommer flyga uppvisning med Draken SE-DXP på Vaernes Airshow.

Det blir lett showets høydepunkt :)

Nå får vi bare krysse fingrene for pent vær, og at man finner seg et sted å stå hvor det går an å fotografere.

Gleder meg!

Ikke glem muligheten for en fin vestlandstur førstkommende helg.
14. og 15. juni er det Haugesund Historiske Flyshow.

Eirik

Dårlig nytt fra England i dag, Golden Apple sin F-86 har blitt solgt til USA, noe som sannsynligvis betyr at sesongen hennes her i Europa utgår...

Back