Flyshow, Flydager og Fly-inns 2014.

Det polske MiG-displayet er flott ja, selv uten "signature moves" som tail slide og cobra. Regner med at de ikke brukte flares på ILA heller?

Da er det ihvertfall bekreftet at både den Belgiske F16 og ikke minst Mig15 skal fly. Særlig Mig15 er jo virkelig en godbit.

Er det endelig Tintin som skal fly T-birden?

Synd at Draken kun er der på søndag.

Tintin er operativ oppvisningsleder på Værnes. Det blir nok en annen som skal fly hans maskin der.

Eirik

Myhrair: vet du om Bf-109 som er listet opp i programmet er Messerscmitt Stiftung sin maskin som havarerte i Danmark, eller om det er en av Buchonene fra Duxford?

De som ikke har noe å finne på i kveld kan ta en tur innom RIAT sine Facebook-sider, maken til shitstorm over at man valgte å ikke booke en act til et airshow har jeg ikke sett maken til.

De som ikke har noe å finne på i kveld kan ta en tur innom RIAT sine Facebook-sider, maken til shitstorm over at man valgte å ikke booke en act til et airshow har jeg ikke sett maken til.

Ja det var noen misfornøyde sjeler der. I går fikk jeg mail fra Vulcan to the sky trust som opererer Vulcan. I den beskrev de sin versjon av det som hadde skjedd. Ble ikke så mye klokere av det, men jeg må si det er litt spesielt at de sender mail til alle på maillisten sin og forklarer at de ikke er med på et show. Ben Dunnell som er kommentator under RIAT(og i Haugesund) er av samme oppfatning. "Thats´s a first" skrev han på Twitter.

Last edited:
Ja det var noen misfornøyde sjeler der. I går fikk jeg mail fra Vulcan to the sky trust som opererer Vulcan. I den beskrev de sin versjon av det som hadde skjedd. Ble ikke så mye klokere av det, men jeg må si det er litt spesielt at de sender mail til alle på maillisten sin og forklarer at de ikke er med på et show. Ben Dunnell som er kommentator under RIAT(og i Haugesund) er av samme oppfatning. "Thats´s a first" skrev han på Twitter.

Er det Vulcan som ikke ble boket?

Fra mine to turer til RIAT har jeg inntrykk av at det var en veldig poppulær maskin som stod svært høyt i kurs hos tilskuerne.

Jepp, Vulcan, ja.

Litt usikkert hva som skjedde, men det som ser ut til å ha skjedd er at RIAT ønsket å vente med å bruke masse penger på å booke Vulcan til de eventuelt hadde hørt tillbake fra alle inviterte. Da de tok kontakt med VVTS (Vulcan to the Sky) var det en mulig åpen spot i programmet på søndagen, men den ble også fyllt. VTTS ble da tilbudt å komme med Vulcanen, men å kun stå på static, noe de tydeligvis ikke fant seg i og så var helvete løs.

Jeg vet at mange briter elsker Vulcan, og til en viss grad så forstår jeg det også, hun er jo på mange måter et britisk ikon nesten på høyde med Spitfire og Lancaster, men det er jo ikke som om RIAT var den eneste muligheten folk har til å se henne. Hun er oppført med 12 andre displays i år, så jeg vil tro at om man vil se Vulcan så får man til det...

Ser at det nå bare er de norske F-16 som står oppført som at de skal fly, og at den belgiske kun er static. Litt overrasket over at Luftforsvaret ikke stiller med F-16 til static også... Betyr vel kanskje at de flyr fra/til Ørlandet, og ikke lander på Værnes da?

Last edited:
Ser at det nå bare er de norske F-16 som står oppført som at de skal fly, og at den belgiske kun er static. Litt overrasket over at Luftforsvaret ikke stiller med F-16 til static også... Betyr vel kanskje at de flyr fra/til Ørlandet, og ikke lander på Værnes da?

Ikke bry deg om dette, det er feil, vil bli rettet opp!
Samt at et kommer to nyheter i dag :D

Last edited:
Back