Flyshow, Flydager og Fly-inns 2014.

RIAT overgår da Flying legend mange ganger. Mener nå jeg.

Men så foretrekker jeg moderne jagerfly og formasjonsteam framfor gamle fly.

RIAT og Legends er to helt forskjellige ting. Jeg liker begge deler, men prioriter gamle fly med stempelmoter når jeg må ta et valg ;)

Is anybody going to ILA Berlin Air Show?

The A350 will arrive on Monday and depart on Tuesday (May 20th).
3x A400 will arrive on Monday, two of them (Airbus France, French AF) will depart on Wednesday (May 21st). Airbus Spain will stay till Sunday, 25th.
AN-124 will stay till 25th, as well the EK A380 will do. The AWACS will arrive Tuesday and stay till Sunday (25th).

Israel AF B707 - cnx.

RNLAF KC-10 - arrival/departure unknown

Patrouille Suisse, Breitling Team, Red Bull Team, PLAF MiG-29, Turkish AF F-16 - all confirmed, they probably will arrive on Monday.

As a general rule I dont do trade shows, the photo opportunities are quite often dreadful, and to be honest, I dont find airliners all that interesting...

That being said, there are some real gems at this year's ILA, like the German warbirds and the Turkish Phantoms. Too bad the Israelis cancelled...

En ny "first" for RIAT og Farnborough, Textron kommer med sin nye Scorpion, usikkert hvorvidt den skal fly eller bare på static.

Japansk KC-767J og Dansk F-16 bekreftet til RIAT i dag.

Samtidig har Norge trukket seg fra Tiger Meet. Seks maskiner i Tyskland samtidig som fire på Værnes betyr vel at nesten alle operative F-16 hadde vært borte den helga...

Det kommer mye nytt alle plasser utenom Værnes, fikk beskjed at alt skulle være klart uken etter påske, men har ikke vært oppdatering på ukesvis. Noen som vet noe mer ?

Haha, nei, det er sant, man skulle nesten tro at det var noen fra Flyprat som arrangerte Værnes airshow. "Jagerfly - nei, det er ikke noen vits, vi vil heller høre Kjos snakke om økonomi og business"...

Du får ta deg en tur på RIAT i juli i stedet :)

Last edited:
Det skulle gjerne gjort hadde det ikke vært for at eg skal til Kreta da. Men neste år skal eg planlegge litt bedre så eg får med meg et skikkelig show :) Syntes Bodø 2012 var bra, og hadde samme forventninger til Værnes, men så feil kan man ta. Men men, det blir sikkert et greit show, tross de mangler Jagerfly :( ( Utenom de Norske )

Da ble det en søndagstur til ILA Berlin. Absolutt verdt besøket, en god blanding av sivile og militære fly. En del av flyene var dessverre kun på static, men mye fint å se i lufta også. Bl a Patrouille Swiss med F5, luftwaffe med demonstrasjonen Willfire 2014. Men det aller råeste var solo-oppvisningen med den polske MiG-29. Helt rått, både manøvrering og climb. Dette er vel teknologi fra 70-tallet så her snakker vi pilot skills...

Legger ved noen skrale mobilbilder som dokumentasjon.

agydytut.jpg

ymyhyhe4.jpg

havuje5e.jpg

sy2u9a3a.jpg

hy9asuma.jpg

y6atyrut.jpg

Last edited:
Back