Flyshow, Flydager og Fly-inns 2014.

Imponert over at de allerede vet hvor mange som kommer :P

store planer, det er bra, jeg håper at de har allerede startet å sende en invitasjon for utenlandske luftforsvaret, etter nyttår er ledig bare gliding klubb etc. 21-22 juni er Luchtmachtdagen og Danish Airshow. Så begynne å jobbe, folk ;)

Noen uheldige sikt, kanskje hvis luftforsvaret bli litt åpent og lytte til folk som pleier å være på flyshow flere år de kunne for å få litt informasjon og hjelp. Dette er ikke første gang når datoen sammenfaller med andre store show. Det ville være fint å ha store show i Norge, men de fleste teams og solister vil være i Nederland.

Blekinge Flygflottilj F17 Ronneby (F17-70 år) o.Svenska Flygvapnets huvudflygdag är planerad att genomföras Sö.1 Juni 2014. Kanske redan nu dax att notera en (flyg-)helg
till "Hjärtat av Sveriges Trädgård"-Ronneby

Høres bra ut, satser på at de har begynt å jobbe med de Utenlanske teamene allerede, så vi får et spektakulært show i Norge 2014 :)

Det hadde vært flott med et stort show i Norge igjen, men jeg tror dessverre at Jerry har rett. Å legge show i Norge til den samme datoen som større og etablerte show i utlandet er skjelden noe sjakktrekk, da taper Norge hver gang. Når det er den samme helga som Luchtmachtdagen så har vi allerede mistet det nederlandske F-16- og Apache-teamet..

Det hadde vært flott med et stort show i Norge igjen, men jeg tror dessverre at Jerry har rett. Å legge show i Norge til den samme datoen som større og etablerte show i utlandet er skjelden noe sjakktrekk, da taper Norge hver gang. Når det er den samme helga som Luchtmachtdagen så har vi allerede mistet det nederlandske F-16- og Apache-teamet..

og nesten hver fly fra landet som nederlandsk f16 og apache fløy i år, det betyr 70% av solo og team ;)

Er det noe mulighet for at vi får se F-35 for første gang i Norge under Værnes flyshow?

Det skal godt gjøres, men de har satt F35 på topp på ''ønske''listen som de skal jobbe utifra, det er/blir lagt mye innsats for å få den til VAS14...

Høres bra ut, satser på at de har begynt å jobbe med de Utenlanske teamene allerede, så vi får et spektakulært show i Norge 2014 :)

Det bør de ha gjort for lenge siden sannsynligvis.

Ifjor så vi jo Sola kunne samarbeide med Danish Airshow, det er vel ikke like enkelt for Værnes sin del.

I Sverige pågår processen just nu att civilregistrera
SAABs J 35 Draken & J 32B Lansen!
Båda Draken & Lansen är tekniskt sett redan 100% flygdugliga och kan flygas imorgon
men det är ett omfattande byråkratiskt arbete som håller på att genomföras och det tar lång tid...
Målet är att Viggen tillsammans med Draken & Lansen kan visas upp på Airshows både i Sverige och utomlands till sommaren 2014!

Vad är statusen på den norska F-104 Starfightern?
Kommer den flyga i år 2014 med civil norsk registrering?

Klassiska flygdagen Västerås Roll-out är 25e maj 2014

Last edited:
Liten sjanse for at de får over en F-35, kanskje det dukker opp en for static på Farnborough og/eller RIAT, men jeg har ikke noen tro på noe display i år.

De pleier å være klare rundt mars-april. Jeg er dog enig med deg, men som sagt tidligere så er Værnes airshow samme helga som bla. Luchtmacht dagen i Nederland, så det betyr at vi neppe ser noe til det Nederlandske F-16- eller Apache-displayet heller.

Back