Flyselskapene tjener på at FAA er stengt

Someone

Moderator
Medlem
Flyselskapene tjener på at FAA er stengt

Etter amerikanske myndigheter ikke har blitt enige om et nytt budsjett til FAA så måtte de midlertidig stenge ned store deler av virksomheten inntil videre. Itillegg til at en rekke prosjekter er stoppet så gjelder dette også innkrevning av endel føderale skatter og avgifter, hvilket flyselskapene tjener på da de har klart å opprettholde billettprisene og frafallet av avgiftene således er rent overskudd for dem

http://www.economist.com/blogs/gulliver/2011/07/shutdown-faa?fsrc=scn/fb/wl/bl/moneymakingtheasyway
AIRLINES across America are reaping a financial harvest from the current shutdown of the Federal Aviation Administration (FAA). Several companies responded to the suspension of federal airline-ticket taxes at the weekend by raising fares, though—as reported by Farecompare.com—Alaska Airlines remains a notable hold-out. So passengers are paying the same amount for tickets as they did last week, but the airlines are taking a bigger portion at the expense of the federal government.

Og som man ser så utgjør dette ganske store summer når man ganger det opp, og spesielt når man tenker på at luftfarten er et lavmargingsbransje

The New York Times detailed the money that the government is losing: “The main federal fare levies that expired are the 7.5 percent excise tax on all domestic tickets, the $3.70 federal charge on each flight segment, and the $16.30 tax on each international arrival and departure.”
 
Re: Flyselskapene tjener på at FAA er stengt

Det kan godt hende flyselskapene tjener på det, det ville de ha gjort om LT ble nedlagt her i Norge også, men flysikkerhetsmessig er det nok neppe lurt.
 
Re: Flyselskapene tjener på at FAA er stengt

Det kan godt hende flyselskapene tjener på det, det ville de ha gjort om LT ble nedlagt her i Norge også, men flysikkerhetsmessig er det nok neppe lurt.

Nå må vi ikke blande epler og pølser her. LT krever ikke inn avgifter her i landet. (Om Avinor og andre flyplasseiere ikke krever inn avgifter her i landet, mens selskapene opprettholder innkrevingen vil de selvfølgelig tjene på det her hjemme også.)

Uten å ha lest alle detaljene så har vel også FAA opprettholdt sikkerhets- og flyoperative funksjoner (uten ATC hadde de fleste stått på bakken der borte)
 
Back
Top