Beechdriver
ScanFlyer Silver
Jeg fløy SK547 BGO-SVG-AMS våren 1987 (DC9-41). Avgang var fra den gamle terminalen på Flesland. Senere (ca. 1989-ca. 1993) fløy SK med Fokker 50 SVG-AMS-SVG.
Jeg har også fløyet SVG-LGW med BA 737 på slutten av 90-tallet. Ikke noe chartertur dette heller![]()
Dette er vel et greit bevis på at de har gjort det minst en gang? I tillegg var flightnummeret i ca. samme serie som ruteflyvningene mellom OSL og LGW, så for meg virker det sannsynlig at det var en ruteflyvning også, og ikke charter.
KLM har aldri fløyet FBU-SVG-AMS. Men de fløy i mange år FBU-KRS-AMS, men dette var kun til og med 1971, da de vekslet til å fly FBU-GOT-AMS inntil de begynet med nonstop FBU-AMS.
SAS fløy FBU-SVG-AMS i mange år, men hvor lenge ut på 70-tallet husker jeg ikke.
De fløy denne ruta ihvertfall til 1984 ... muligens noe lenger.
Jeg synes å huske at SK fløy SVG-AMS-SVG i 1987. Jeg jobbet på flyplassen på denne tiden og jeg tror ikke denne ruten var gjennomgående. SK hadde gjennomgående ruter fra BGO-SVG-LHR (SK515-517 tror jeg det var), senere ble det en FBU-SVG-ABZ (DC-9-21) om ikke husken spiller meg et puss. Var det også en gjennomgående BGO-SVG-CPH på denne tiden?
Da jeg jobbet på Sola i slutten av -80 tallet, var det vel mest B737-400 de brukte. Gikk de tilbake til -200 senere?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.