Flyselskap som har trafikkert Sola opp gjennom tidene.

SAS fløy til LGW, har selv vert med på den ruten en del ganger
Har også flydd til Norwich med Air UK F27

Far min som har jobbet i trafikk avdelingen på SAS/Sola i 40 år sier at BA ikke fløy til LGW

Da har jeg sjekket albumet som moren min har samlet. Og der står det:
BA2824 8/5-97 (tok altså feil på årstall, men...) SVG-LGW. BP er skrevet ut på BU papir

Og retur: BA2794 11/5-97 LGW-SVG Avgang kl1910

Det kan ha vært charter ja, men jeg tror ikke det. Det står ikke noe om det på BPene...

Vet du hva de brukte til LGW på våren/tidlig sommer '98?

Du får svinge innom BA-museet neste gang du er på LHR - de har kanskje oversikt over 90-tallet også. De hadde hvertfall over 30-40-50-tallet, men husker ikke hvor langt frem.

Tenkte tanken, men vet ikke om/når jeg reiser til London igjen :8:

Liker bedre å "utforske" nye steder/flyplasser ;)

Og, bare for å "bevise" at BSSW fløy til LGW:

Her er boardingpasset til hans mor, som viser at flight BA2794 fløy fra LGW til SVG:

BABP.jpg

Og i følge denne:

DSC_0386.jpg

Ser vi at:
DSC_0385.jpg

BA2791 er et flightnummer som ble benyttet på OSL-LGW.

Mao. er det nærliggende å tro at BA279X-serien var vanlige rutenumre, og at det ikke var noen charterflight BSSW var med.

En annen ting jeg forøvrig la merke til, i en gammel tråd på Flyertalk, der det ble stilt spørsmål til hvorfor BA (den gangen, var vel ca. 2005) fløy til både IAH og DFW kun fra LGW, og det ble bl.a. nevnt at LGW visstnok var en flyplass med mye "oljeconnections". Derfor er det vel og logisk å tenke at en rute mellom SVG og LGW ville hatt et visst marked.

(Om jeg har for lite å gjøre? Neeeeeida :D)

Bra jobba Martin :)
Fikk en mail ifra LHR google group med mer info , skal copy'n'paste senere

Jeg forstår det dithen at BA i mars 1999 flyttet flygingene fra LGW tilbake til LHR og forsatte en stund til. Regner med at timetable som vist over fra oct 1999-mar 2000 er fra LHR (nederst bilde sier ikke om det er LHR eller LGW)
Kjekt at noen fremdeles har rutetabellene....

Jeg forstår det dithen at BA i mars 1999 flyttet flygingene fra LGW tilbake til LHR og forsatte en stund til. Regner med at timetable som vist over fra oct 1999-mar 2000 er fra LHR (nederst bilde sier ikke om det er LHR eller LGW)
Kjekt at noen fremdeles har rutetabellene....

Rutetabellen på det nederste bildet viser flyvninger fra OSL. Til høyre for ankomsttidspunktet, der du en liten ring med enten et ett-tall, eller en N inni. Det angit om flighten ankommer LHR Terminal 1, eller LGW Terminal North. Som du ser, hadde BA den gang altså to flighter til LGW, og 5 til LHR. i dag har de kun 4 til LHR.

Men poenget med det bildet, var mest for å "bevise" at flightnummerserien som ble brukt, var et vanlig rutenummer, og ikke en chartret flight, og at nummerserien hørte hjemme på LGW, ergo fløy BSSW en vanlig ruteflight mellom LGW og SVG i 1997.

Jeg forstår det dithen at BA i mars 1999 flyttet flygingene fra LGW tilbake til LHR og forsatte en stund til....

Jeg forstår ikke helt hva du mener her? Om du referer til OSL-flightene, så har ingen flighter blitt flyttet fra LGW til LHR. De hadde to flighter til LGW, som siden ble lagt ned. Kan sjekke opp når jeg kommer hjem når de forsvant.. Fant denne og tre tabeller til nederst i en skuff i går ;).

Her er svaret ifra mine LHR/GW venner

I think BA stopped flying LHR-SVG around 1991. I flew on BA772/773 LHR/
BGO/SVG/BGO/LHR May 1991 on I think the service stopped in October.

Brgds PAUL

On Oct 6, 10:19 am, Mark Curran <n37...@googlemail.com> wrote:
> Old Wiki not entirely correct: Dan passed NCL-SVG/BGO/FBU to Braathens prior
> to their demise. Indeed the LGW-NCL flights were operated by a One-Eleven
> 500 which day stopped at Newcastle. There was no through-flight from
> Gatwick, NCL-LGW as DA101/2/7/8 whereas the NCL-Norway flights were DA84x.
> Of course there was a lot of chopping and changing between One-Eleven and
> 146 variants in the preceding years.
>

Ser også at Dan-Air blir nevnt i siste innlegg. De startet på NCL-SVG-NCL i 1973 med Hawker Siddeley HS748 to dager i uken. Senere ble det fem og siden seks ukentlige avganger. Det ble brukt BAC1-11 og BAe-146 litt om hverandre. Da jeg jobbet på flyplassen gikk ruten via Bergen om jeg ikke husker feil. Da helst med BAe-146. Dan-Air ble solgt til BA i 1992 for 1£. Så BU må ha overtatt NCL flygingene før 1992 i følge dine LHR/LGW kilder.

Litt overaskende å se at du har fløyet til Norwich med AirUK. Kan du tidfeste den turen?

Back