Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Jeg observerte kun B727-100 med TWA på FBU. Var det også B727-200 innom med dette selskapet?
Espen
Vi landa på FBU med en Tower Air 747-100 i 1992 pga. tåke på GEN (fra Miami via Alanda), noen andre som har en 747-opplevelse på Fornebu?
Var det andre selkaper enn Tower som var nede med Jumbo?
Ja det stemmer. Den kom på Tower-Air rutenummer som vel var FF
Det er korrekt. Husker ikke om det var Miami- eller NYC-maskinen, men de var på bakken samtidig.
![]()
I tillegg ble det på begynnelsen av 70-tallet fløyet en ukentlig sommerrute CPH-BGO-Ord via Montreal.
...så jeg at motor #2 og #3 hadde utløst reverseringsklaffene.
Senere har jeg funnet ut at dette var en ganske vanlig prosedyre under en bratt nedstiging med DC-8.
Scooter01
Såvidt jeg vet var det bare DC-8 og IL-62 som var sertifisert for reversering i luften. Jeg har også vært med på det med DC-8 et par ganger.
Jeg har også lest på et annet forum (Airliners.net) at Concorde kunne, men er ikke sikker...
Scooter01
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.