• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyruter Norge - USA

Jeg tror ikke SAS på fast basis fløy DC-10 fra FBU til JFK. Unntaket var i perioden mai-juni 1989 ifm reasfalteringen av rullebanen på GEN.

Espen
 
Her står SK907 på en litt uvant plass også - mulig den var forsinket den dagen. Det var manko på widebodyplasser på piren enkelte dager.

N601BN_2.jpg
 
Re: Norge-USA

NW fløy GEN (gammel kode på Gardermoen) til JFK med B747-200 fra Juni 1980, og fram til slutten av 80 tallet. Noen sommere hadde de også rute 033/034, som gikk non-stop til MSP, dette var vel i 1983 og 84 tror jeg... de brukte rutenummer NW036/037 på den som gikk JFK-GEN-ARN t/r og 030/031 på den som gikk JFK-GEN-CPH. Noen av disse rutenummerene ble også brukt videre innenlands i USA, med andre flytyper. På 80 tallet var dette B727 og DC10.


I juni 1987 var vi noen kompiser som dro på tur til USA med Northwest Orient. Husken er ikke helt patent, men mener det var 747 nonstop fra GEN til MSP. Flybytte der og videre til LAX. Retur 3 uker senere SFO-MSP-GEN. Om dette ikke kan stemme, så korriger gjerne. Men er bråsikker på NW, 747 og MSP.
 
Back
Top