Flyr konkurs

Trist er det ja. Likte den enkle bookingen og betaling på Vipps når man skulle ta en kjapp tur. Likte godt det blokkerte midtsetet foran, prøvde kun den avdelingen. Sete 1A tre ganger, sete 2A en gang og 2F til sist.
Gratis vann ved boarding var fint.
Mine turer var tre B737-800 og to MAX.
Min første B737 MAX tur var med Flyr...
Tenker på alle ansatte, dette var kjipt.
 
Hadde de kunne overlevd som wetlease- og charteroperatør, slik som f.eks Jettime? Eller er markedet fullt for slike operatører også?

Espen

Hadde de begynt med dette for et år siden og fått maskiner i kontinuerlig drift slik Norse har det, tror jeg det er stor sannsynlighet for det. Markedet er trangt, men flåten til Flyr er attraktiv.

Jeg tror Norse også hadde vært borte hvis de ikke hadde fått satt ut de fire-fem 787'ene til Air Europa. Og litt biinntekt fra TUI de siste månedene har sikkert også gjort godt i kassa.
 
Last edited:
Alle dere som savner et friskt pust i norsk luftfart kan ta det helt rolig. Det kommer ikke til å ta lang tid før det er eller annen arving med altfor mye penger som skal svi av noen kroner og samtidig skylle sparepengene til norske idioter rett ned i dass.
 
Hehe det sies at den beste veien for å bli millionær er å være milliardær fra før av og starte flyselskap.

Ja. Tapte heldigvis ikke så mye. Jeg gikk litt i pluss før de plutselig stengte landet på nytt. Tapte rundt 8 ish tusen. Skulle solgt når jeg var 200 i pluss hehe.
 
Trist at listen over norske flyselskap jeg aldri fikk prøvd, bare blir lenger og lenger: Braathens SAFE, Colorair, Fly Nonstop, Flyr. Jeg fant aldri noen destinasjon Flyr, fløy til, som jeg hadde tid og lyst til å reise til.
 
Websiden er nok nede. har ikke testet appen etter det.

Den er da oppe den, etter et lite avbrutt etter å ha fått en "internett-klem" i det absolutt alle skulle inn samtidig.

Har fulgt noe flight crew i FS og det virket som et fint selskap å jobbe for, dumt det ikke lot seg gjennomføre i lengden. Synd jeg aldri rakk å prøve de (mye grunnet at de ikke var reisebyråvennlige), håper de involverte ikke sliter for lenge med å finne seg nye arbeidsplasser.
 
I følge DN skal Flyrs tentative avtale om wetlease av 6 maskiner vært med SAS, som mangler kapasitet til sommeren
 
I følge DN skal Flyrs tentative avtale om wetlease av 6 maskiner vært med SAS, som mangler kapasitet til sommeren

Seriously?? Nå ble jeg litt overrasket. Men da er vel kanskje døren åpen for Jettime, som allerede er 'inne'.
 
Den er da oppe den, etter et lite avbrutt etter å ha fått en "internett-klem" i det absolutt alle skulle inn samtidig.

Har fulgt noe flight crew i FS og det virket som et fint selskap å jobbe for, dumt det ikke lot seg gjennomføre i lengden. Synd jeg aldri rakk å prøve de (mye grunnet at de ikke var reisebyråvennlige), håper de involverte ikke sliter for lenge med å finne seg nye arbeidsplasser.
Kun denne som fungerer per nå(rød tekst kan jeg aldri huske blitt brukt)

https://web.archive.org/web/20230131205555/http://www.flyr.com/
 
Neppe hos meg.
800a1198f414ac6fdaf95352e6e0622c.jpg


Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
 
Hadde de begynt med dette for et år siden og fått maskiner i kontinuerlig drift slik Norse har det, tror jeg det er stor sannsynlighet for det. Markedet er trangt, men flåten til Flyr er attraktiv.

Jeg tror Norse også hadde vært borte hvis de ikke hadde fått satt ut de fire-fem 787'ene til Air Europa. Og litt biinntekt fra TUI de siste månedene har sikkert også gjort godt i kassa.

Er det noen mulighet for at Norwegian overtar Flyr sine Maxfly? De er jo nye og Norwegian sin leveranse av nye Max forsinket.
 
Er det noen mulighet for at Norwegian overtar Flyr sine Maxfly? De er jo nye og Norwegian sin leveranse av nye Max forsinket.

De går dit det passer best for leasor,
kanskje er andre 737 MAX-fly andre steder i verden «bedre» for Norwegian ut fra deres kriterier. Så har ikke noe å si at disse maskinene er i Norge nå.
 
Syntes Flyr har opptrådt ryddig og vært et godt selskap sett fra passasjersiden. Godt jobbet dere som fikk det til. Som andre har nevnt feilet det nok litt på revenue management og det at det ikke er plass nok i markedet. De fleste (og aksjonærene) trodde nok en av konkurrentene skulle kollapse. Når så ikke skjedde var vel dette kanskje uungåelig.
 
Back
Top