Flyr Aer Lingus widebody intraeuropeisk?

Hei var på Arlanda på søndag og der så jeg en Air Lingus maskin som ihvertfall så ut til å være en widebody maskin, er det vanlig at Air Lingus flyr dette innen Europa i såfall?

Re: Flyr Air Lingus widebody intraeuropeisk?

Den flyr vell for Apollo/Novair charter til Cancun ellernoe sånt

De flyr i alle fall fra Arlanda til både Cancun i Mexico og Puerto Plata i den Dominikanske Republikk etter hva jeg skjønner, har fått de over her hvor jeg bor når de går vestover. De bruker vel en A330-202(A332) tror jeg. :)

Bemerk at jeg kan ta feil. ;)

Aer Lingus har flydd både 747 og A340 tidligere. Nå er det bare A330 igjen med A350 bestillinger i boka til Airbus.

Aer Lingus har flydd både 747 og A340 tidligere. Nå er det bare A330 igjen med A350 bestillinger i boka til Airbus.

Aer Lingus har ogsaa floeyet MD-11 i egne farger (leaset fra World)

Aer Lingus har wetleaset det meste .. de har også leiet inn både 757'er og Tristar fra ATA.

Aer Lingus har wetleaset det meste .. de har også leiet inn både 757'er og Tristar fra ATA.

De flyr 757 (ex Finnair) i egne farger transatlantisk nå. Operert av Air Contactors hvis jeg ikke husker feil. Ikke widebody, men likevel.
Jeg har også sett EI A330-200 i Malaga (kom selv inn med en LH A300-600 fra FRA).

Beste hilsen

Espen

Inntil for et par år siden kunne man fly Aer Lingus A330 mellom Dublin og Shannon. Nå flyr ikke Aer Lingus lenger på strekningen - den er tatt helt over av Ryanair.

Inntil for et par år siden kunne man fly Aer Lingus A330 mellom Dublin og Shannon. Nå flyr ikke Aer Lingus lenger på strekningen - den er tatt helt over av Ryanair.

Been there - done that og gikk igjennom US Immigration and Customs paa Shannon - og i egen sluse for Aer Lingus passasjerer paa Logan.;)

Det er EI-DAA, en A330-200, som er på Skandinavia tur for tiden ser det ut til.

Ellers er som regel en rundtur per dag mellom Dublin, Malaga (morgen) og Faro (kveld) med A330 om sommeren.

Back