Nå er ikke jeg interessert i å føre denne diskusjonen noe lenger, men jeg må innrømme at det er en smule provoserende når du sier at det ikke stemmer det jeg sier. Jeg bor utelukkende på Marriott brand hoteller når jeg er i statene, og i ca. 70% av tilfellene i Europa og Asia, og vil påstå at jeg vet endel om hva slags senger de har.
Den nye Marriott-sengen som de kom med for noen år siden har de brukt mange år på å rulle ut over hele linja. Førts på fullservice hotellene, deretter på de andre. Residence Inn ORD har den iallefall. Mulig det fortsatt finnes noen hoteller som ende ikke har den, men det kan ikke være mange. At den ikke er noe særlig å skryte av er din mening. Jeg og mange med meg er veldig fornøyd med den. Den er fullt på høyde med Sofitel sin (etter min mening selvsagt, det finnes ulike meninger om dette).
Jeg vil si at dersom trådstarter er ute etter en seng og en øl, blir det en dyr øl dersom han skal betale eksempelvis dobbelt så mye for et rom på et hotell fordi det er minibar på rommet. En øl kan ikke være så vanskelig å få tak i.
Du foeler det provoserende? Jeg synes det er provoserende for meg at folk poster paastander som ikke er korrekt, uten aa komme med dokumentasjon.
Du slenger ogsaa ut en paastand at vaar professor fra Troenderlag sparer masse spenn paa aa velge 2-3 stjerners Residence Inn. Har du sjekket hva det koster den natten han skal bo? Prisen er 149 dollar for den natten han skal bo naert O'Hare, noe som er haarreisende for Extended Stay modellen til Marriott. For den prisen faar kan han velge og vrake i fullservice hoteller til samme eller lavere pris. Og det er foer han evt faar hjelp av meg eller andre med rabattkoder (vi har meget gode corporate rabatter paa Hyatt, Starwood og Hilton)
Dersom du utelukkende bor paa Marriott hoteller, hva vet du da om hva konkurrentene har aa by paa? Jeg bor opptil 100 netter paa hotell over hele verden i aaret og vil vel paastaa at jeg som SPG Platinum, Hyatt Diamond, Hilton Gold og Marriott Silver har passe bred erfaring hva disse kjedene har aa tilby. Jeg har slettes ikke paastaatt at du tar feil om alle Marriott hotellene, men de jeg bor paa en rekke ganger i aaret (Residence Inn i Peoria og Courtyart by Marriott i Bloomington) har ikke en god seng og standarden oppfatter jeg som daarlig. Det er min subjektive oppfatning som jeg har begrunnet hvorfor jeg mener det er slik. Jeg sier ikke "elendig service" eller "ikke noe spesielt bra rom", jeg forteller konkret hva jeg ikke liker. Jeg liker ikke daarlig kaffe, jeg liker ikke aa spise frokost paa isoportallerker eller drikke av pappkrus. Jeg liker ikke en braakende a/c/ varmeapparat halvmeteren fra sengen min, jeg liker aa ha muligheten til aa faa meg en oel og slaar meg ikke til ro med "en oel faar man sikkert tak i"

. Jeg har ikke behov for en komfyr, mikorboelgeovn, kjoeleskap etc etc. naar jeg bor paa et flyplassshotell. Og saa videre..
Jeg vet ikke hvor mye du bor paa hotell her i USA, men dersom du har fulgt litt med, har du sett at mange kjeder har hatt fokus paa aa introdusere nye, gode senger.
Sheraton har sin Sweet Sleeper Bed:
Westin har sin Westin Heavenly Bed
W har sin The W Bed:
Hyatt har sin Hyatt Grand Bed
Hilton har sin Serenity Bed.
Alle disse kjedene har mange forskjellige brands (som Marriott), men konseptene er helt forskjellige og de har ikke samme sengene. Se bare paa Hampton Inn (Hilton) / Hilton Garden Inn og 4P by Sheraton. Grusomme senger, selv om de bedre brandsene i disse kjedene har bedre senger.