Flyplassfasiliteter på BOO

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Flyplassfasiliteter på BOO

Har til gode å lande i/reise fra Bodø, så hvordan er fasilitetene i terminalen om man skal slå i hjel et par-tre timer en ettermiddag?

Re: Flyplassfasiliteter på BOO

Er kafe-sak med trådløst nett før sikkerhetskontrollen iallfall :) Pub er det også der, sist jeg var innom den (et par år siden) så hadde dem "røykerom" med utsikt over deler av tarmac :)

der er det iallfall stoler og toalett samt en taxfree-butikk :) Men mener at det var en kiosk der, nå i sommer iallfall :)

Ellers er det vel nesten en fasilitet at flyplassen så godt som ligger i sentrum av byen :)

Korte eller lange steinkast - det blir nå 2,5 timer venting på meg så da må tiden fylles med noe. På Avinors Bodø-sider reklamerer de med både kafé og pub, i tillegg til kiosk. Kanskje jeg skal satse på en tur på museet også.

Bodø Lufthavn var bedre før ombyggingen. Da var det en kafe i 3. etasje med utsikt over rullebane, Børvasstindene og Sandhornet. Nå er kafeen i 2. etasje før sikkerhetskontrollen. Den har riktignok et par vinduer der man kanskje kan få øye på et Widerøe-fly hvis man er heldig, men ellers ikke noe å hvile øynene på. Utvalget av mat er også mindre enn før, men ikke så verst, faktisk. En pub og Narvesen er resten av utvalget før sikkerhetskontrollen. Etter sikkerhetskontrollen er det er en mini-kafe med begrenset utvalg, hvis jeg husker riktig. Har ikke vært i Bodø siden i fjor sommer.

Som andre har nevnt ligger flyplassen nærmest i sentrum. Da kan man jo stikke ned dit og nyte kaffen/ølen og utsikten fra "Top 13" i øverste etasje på SAS-hotellet.

Last edited:

Som andre har nevnt ligger flyplassen nærmest i sentrum. Da kan man jo stikke ned dit og nyte kaffen/ølen og utsikten fra "Top 13" i øverste etasje på SAS-hotellet.

Meget godt tips - Takk!

Nå har ikke jeg vært på BOO på halvannet år, men det har aldri vært noe som helst servering etter sikkerhetskontrollen, så det må isåfall være nytt. Pub'en til høyre når du kommer opp rulletrappa er hyggelig, der har jeg tilbragt maaaaange timer på vinteren, selger gode pizzastykker på pub'en.. Kafeen er grei, dog heftig priset som alle norske flyplasser.

Midt mellom de to sikkerhetskontrollene ligger det også en kiosk.

Kafeen i toppetasjen som forsvant etter ombyggingen hadde kanon utsikt, synd de ikke beholdt denne.

Som andre sier, er både flymuseet og Bodø sentrum en minimumstakst taxitur unna

3. etasje er vel nå kontorer for Luftfartstilsynet... Pub`n er helt grei og har som noen sier en terrasse for røykere og/eller flynerder...

Etter sikkerhetskontrollen består serveringen av pølser i brød.

Vel, i Bodø er man åpenbart ikke vant med påsketurisme, siden mer eller mindre hele byen var stengt i dag - til og med de fleste taxisjåførene lå hjemme og sov, fikk jeg fortalt ombord i en jeg omsider fikk praiet.
Satt først kursen for Radisson SAS og lunch i Top 13, men der var det stengt og atter stengt, så etter å ha forhørt seg litt ble det lunch på Egon, som etter alt å dømme var det eneste stedet man kunne få kjøpt mat i Bodø i dag.

Terminalen på BOO var grei nok den, kaffe i pappkrus ble det samt fin utsikt mot rullebanen som badet i sol, i motsetning til tåkehavet her sydpå.
Så da har man omsider fått testet DY innenriks fra RYG også.

Back