Flyplasser egnet for "Mileage run"

Du kan ha 2 bookinger, men får du ikke booket retur på samme billett kan det være gode grunner til det (Minimum connecting time). Hvilken flyplass tenker du å fly til?

Dersom du trenger 2 t/r (regner med du er i bonus challenge kampanjen) så teller 2 legs som 1 t/r. Dvs om du tar en MR med 4 legs så teller den som 2 t/r. (f.eks krs-osl-bcn-osl-krs = 2 t/r)

Du kan sjekke inn for hele turen på forhånd, med mindre du sjekker inn bagasje.

Lykke til med MR :)

Takk for svar :-) Jepp, EB Challange og sikring av gullkort!

Jeg ser nå på både BGO og TRD så får jeg ikke tur/retur med (det jeg antar) er samme fly, men søker jeg kun en veis på begge strekninger ser jeg rutene. Men her er det vel bare å gå inn og ut av flyet? Kan jeg på noe måte se nå om det er samme fly satt opp, evt. en mer detaljert ruteplan?

Er det greit å ha 30 minutter connection mellom SK/WF i Bergen?
Man kommer vel rett til transfer uten å styre med sikkerhetskontroll?

Reiser uten bagasje.

Brukes det buss til WF eller er setter de flyet rett ved gate (som f.eks. i KRS)?

Er det greit å ha 30 minutter connection mellom SK/WF i Bergen?
Man kommer vel rett til transfer uten å styre med sikkerhetskontroll?

Reiser uten bagasje.

Brukes det buss til WF eller er setter de flyet rett ved gate (som f.eks. i KRS)?

Null problem. Trasfer tar maks 5 minutter. WF parkerer nesten alltid ved gate.

Noen som har erfaring med DUB som MR-flyplass ? Ser en kan få t/r fra TRD via ARN og CPH utreise og OSL på retur for 2946NOK=7000 poeng... God deal....? ( Det er separate ut og hjemreisebilletter dog.... - derfor spm om DUB som "snu"-flyplass )

Noen som har erfaring med DUB som MR-flyplass ? Ser en kan få t/r fra TRD via ARN og CPH utreise og OSL på retur for 2946NOK=7000 poeng... God deal....? ( Det er separate ut og hjemreisebilletter dog.... - derfor spm om DUB som "snu"-flyplass )

Har kun flydd til DUB fra CPH, og da ble vi sluset gjennom noen lange glasskorridorer, før man endte opp i immigration og baggage claim.

Jeg er godt kjent på DUB og kan si det med det samme, her må man beregne god tid ved MR. Ankommende pax blir adskilt fra avreisende pax. Derfor må du hele veien ut gjennom immigration og baggage claim area før du må opp en etasje til departure level. SAS flyene parkerer langt unna så det er langt å gå mellom piren og terminalen som Cecilie nevnte.

Fast track security er tilgjengelig for de som kvalifiserer til det. Loungen er opp en trapp til venstre for security, der er det stort sett kun snacks, søtsaker, ost og kjeks å tygge på.

Jeg er godt kjent på DUB og kan si det med det samme, her må man beregne god tid ved MR. Ankommende pax blir adskilt fra avreisende pax. Derfor må du hele veien ut gjennom immigration og baggage claim area før du må opp en etasje til departure level. SAS flyene parkerer langt unna så det er langt å gå mellom piren og terminalen som Cecilie nevnte.

Fast track security er tilgjengelig for de som kvalifiserer til det. Loungen er opp en trapp til venstre for security, der er det stort sett kun snacks, søtsaker, ost og kjeks å tygge på.

Så 55 minutter er snaut med andre ord... Iallefall på separate ut- og hjemreisebilletter..... :8:
Jeg har vært på DUB en gang, og husker det var langt og gå, men hadde et håp om at det var noen form for transfer tilbake til norden uten å gå helt ut..... :headbang

MR til cdg i dag. 3 timer på bakken. Noen tips annet enn loungene?
Er det forresten passkontroll ved boarding (sas)?

MR til cdg i dag. 3 timer på bakken. Noen tips annet enn loungene?
Er det forresten passkontroll ved boarding (sas)?

Jeg var på MR dit for noen uker siden (Også 3 timer). Du kan kun gå i SAS sin lounge da Lufthansa går fra en annen terminal og dit slipper du ikke inn uten boardingkort med flight fra den terminalen (Jeg har prøvd). Sasloungen på CDG er ganske nedslitt, noe mindre en innenriksloungen på OSL bare mye dårligere standard. Lite utvalg av vin/sprit/øl. Mitt tips er å gå gjennom tolla og se deg litt rundt på flyplassen.

Dette er en flyplass som er helt kurrant til MR (Du kommer rett ut i gaten), men lever opp til sitt dårlige rykte ellers.

God tur! :)

Oh det var dumt. Så frem til senator loungen. Tror ikke jeg går ut. Det ryktes at cdg sin sikkerhetskontroll er på høyde med hvordan den var i 1942 og dessuten reiser jeg uten pass så jeg holder meg airside nær sas :)

Ok foreløpig rapport :)

Kom til cdg og gikk litt for lang og havna på landsida. Tenkte jeg skulle være turist og prøve å komme meg til senator loungen. Kom til sikkerhetskontrollen hvor de ba om boardingpass. Prøvde å forklare de at jeg kan bruke Lufthansa sin lounge ut fra star alliance reglene men de trodde jeg var en idiot som hadde gått feil og sendte meg tilbake hvor jeg kom fra.

Jeg snakker litt fransk og det var ikke med pene ord de snakket om meg da jeg gikk :-)

Sitter nå på sas loungen og jobber litt. Sas sin wifi godtar ikke netflix så jeg kjøpte tilgang på flyplassens nett som fungerer utmerket.

Var forøvrig utendørs en tur for å røyke. Det tar ikke lang tid å komme seg inn, så der er ryktene sterkt overdrevet. Sikkerhetskontrollen var også vennlig og kjapp.

Fin flyplass for Mr. Men du hvor glad jeg er for at jeg bare har 3 timer her og ikke 8 som jeg hadde i utgangspunktet.

Du kommer inn i Star lungene på Non Shengen om du har pass.
Men kommer du ut igjen?

Reiste du forresten også osl-cph-cdg-cph-osl?
Nei, jeg reiste KRS-OSL-CDG-OSL-KRS, 3 timer stopp i CDG.

om til sikkerhetskontrollen hvor de ba om boardingpass. Prøvde å forklare de at jeg kan bruke Lufthansa sin lounge ut fra star alliance reglene men de trodde jeg var en idiot som hadde gått feil og sendte meg tilbake hvor jeg kom fra.

De er virkelig strenge på dette i Paris. Ganske irriterende at det finnes flere fine lounger man ikke kan bruke da SAS flyr fra satellitt 7. En halvfrekk løsning er å kjøpe en refundable billett på Lufthansa for å så kansellere etter man har passert (Har aldri prøvd dette selv, men skal funke i teorien).

God tur hjem! :)

Re: Flyplasser egnet for "Mileage run

Takk!

Neste gang blir det London igjen. Med så god tid skal jeg rekke å besøke alle de jeg kan! Jeg valgte cdg fordi jeg trodde jeg hadde tilgang til senator, men den gang ei. Je ne sais pais sier jeg bare.

Nå tilbake til osl hvor en fin natt på park inn osl venter!

Back