Flyplasser egnet for "Mileage run"

Athen er veldig greit, men du må gå gjennom sikkerhetskontrollen. Det er som regel lite kø, OG hvis du reiser i plus så kan du bruke fast track som er helt i enden av korridoren som går til gatene SAS bruker. Har aldri møtt en annen passasjer i fast track der. Alt tar som regel 10 minutter. Skal nevnes at det er litt langt å gå, og det er det som tar tid.

Athen er veldig greit, men du må gå gjennom sikkerhetskontrollen. Det er som regel lite kø, OG hvis du reiser i plus så kan du bruke fast track som er helt i enden av korridoren som går til gatene SAS bruker. Har aldri møtt en annen passasjer i fast track der. Alt tar som regel 10 minutter. Skal nevnes at det er litt langt å gå, og det er det som tar tid.
Langt å gå?:p Syntes det motsatte, jeg... Nå kommer man ikke ut ved gateområdet, men vil man er man ved gate på et par minutter. Alle gangene jeg har vært der på MR har jeg i tillegg funnet tid til loungebesøk (LH sin er forøvrig å anbefale over A3).

Sier heller at det er langt enn kort :p
Og jeg bruker jo uansett skateboard, så for meg går det jo kjempefort! (Med andre ord: Jeg vet kanskje ikke hvor kort det egentlig er?)

Ved nogen hvordan det ser ud med Thessaloniki (SKG)? Det er jo en mindre lufthavn, men det giver jo ingen garanti for, at man kan komme hurtigt tilbage til gaten. Endda er turn-around tiden mindre her - så faktisk lidt mere stress.

Hvordan er Geneve Airport ifht MR? Ankommer man til gateområdet eller skal man omkring exit og igennem security?

Hvordan er Geneve Airport ifht MR? Ankommer man til gateområdet eller skal man omkring exit og igennem security?

Jeg er i Geneve as we speak! Du kan ikke gå rett ut i avgangshallen, men du må ned en trapp, gå noen meter, og deretter gå opp en ny trapp, som tar deg tilbake til gatene.

Alle SK flightene er ved A (1-10) gatene, så du må ikke gå langt i det hele tatt.

Hvis dette skulle faile, brukte jeg kanskje 10 minutter ut av terminalen i dag, og 10 minutter inn til gaten igjen (Inkludert 5 min i sikkerhetskontrollen). Flyplassen er ikke veldig stor!
vertfall ti tegn her?

EBGflyer, GVA er meget velegnet til MR. Hadde selv to turer ned her i slutten av august. SAS kommer alltid inn på A-gatene og du slipper dermed bussing. Du kommer ned i kjelleren og går 100-200 meter bortover alt avhengig av hvilken gate man ankommer med. Deretter kommer det et skilt med transfer til A-B-C-D gatene som du følger opp en lang rulletrapp. Rulletrappen leder deg rett inn i tax-free butikken og vips, du er tilbake ved gatene :D

yess folkens da blir det mr :)

jeg har valget mellom 40 min layover på BCN eller 40 min ALC , hva ville dere valgt ?

ok da blir det BCN :) er det bare å snu i gaten ved ankomst aka slik som det er på værnes?

Ja :) Det kan virkelig ikke bli enklere! Gjorde det to ganger i august, like lett som å kjøpe rosinbolle på Narvesen. Sjekke inn begge veier over nett er null stress også.

Hei Orhel!

Var der for noen mnd siden, og da ble man sluset rett til egen ankomst-terminal, så man måtte sjekke inn på nytt.

Nå holder man på å bygge om, så hvordan man får det når nyterminalen er ferdig aner jeg ikke.

Kim

Tog et quick MR fra CPH til TXL og det er ikke ideelt til en MR. Flyet parkerede remote og ikke som vanlig ved gate D72. Det var med bus til ankomst - det tog veldig lang tid. Herefter skulle man op ovenpå og derefter til D-gates og ikke mindst igennem security. Kom frem til gaten 5 minutter efter boarding var påbegyndt og var den næstesidste pax til at boarde. Lidt tight. Var glad for, at jeg kendte TXL vældig godt - ellers havde jeg risikeret at misse flyet.

Trenger to tur/retur til i løpet av september. Vurderer å prøve meg på første tur/retur med samme fly, men for å være sikker på at jeg ikke går i noe felle, er alt greit mtp. innsjekk via mobil? F.eks. OSL-BGO eller OSL-TRD så kan jeg sjekke inn på begge flightene før avgang også er alt OK?

Ser nå jeg ikke får booket tur/retur på samme booking med SAS, men da legger jeg bare to bookinger?

Trenger to tur/retur til i løpet av september. Vurderer å prøve meg på første tur/retur med samme fly, men for å være sikker på at jeg ikke går i noe felle, er alt greit mtp. innsjekk via mobil? F.eks. OSL-BGO eller OSL-TRD så kan jeg sjekke inn på begge flightene før avgang også er alt OK?

Ser nå jeg ikke får booket tur/retur på samme booking med SAS, men da legger jeg bare to bookinger?

Du kan ha 2 bookinger, men får du ikke booket retur på samme billett kan det være gode grunner til det (Minimum connecting time). Hvilken flyplass tenker du å fly til?

Dersom du trenger 2 t/r (regner med du er i bonus challenge kampanjen) så teller 2 legs som 1 t/r. Dvs om du tar en MR med 4 legs så teller den som 2 t/r. (f.eks krs-osl-bcn-osl-krs = 2 t/r)

Du kan sjekke inn for hele turen på forhånd, med mindre du sjekker inn bagasje.

Lykke til med MR :)

Last edited:
Back