Flyplasser du kan gå/sykle til

Re: Flyplasser du kan gå/sykle til

Toronto City (YTZ) er typisk noe man kan gå til, dvs man går til ferga med mindre man kan gå på vannet. Siden man heller ikke kommer lengre enn til kaia med bil regner jeg med den plassen teller.

Det er greie sykkelmuligheter fra Stockholm sentrum til BMA. Vi bor sørvest for sentrum og sykler dit på en halvtime på stort sett gode sykkelveier. Vi har også fin utsikt til innflyvningen fra stuevinduet. Off-topic, men det er tydelig at trafikken har tatt seg opp de siste par ukene, og det er veldig hyggelig.

ARN ligger väldigt långt från centrum men det går cykelbana ända till terminalerna. Det går alltså att cykla till båda flygplatserna i Stockholm.

Nå sier du ikke hvorvidt det er terminalen(e) du mener eller andre områder men BHX, LGW og GLA er tilgjengelige. Det samme er BRE og FRA.
I AMS har jeg syklet fra et hotell på østsiden av flyplassen til byen så går ut ifra at det kanskje er mulig å komme seg rundt til terminalen også.

Se her for AMS

Trygg og fin sykkel- og gangvei i Alta fra sentrum og ned til Elvebakken der lufthavnen ligger.

Espen

Ja det kan jeg skrive under på. Jeg har syklet forbi flyplassen utallige ganger når jeg bodde i Alta. Ikke så rent sjelden ble det en liten avstikker fra E6 og inn til flyplassen for å kikke litt.

Chiang Mai i Thailand - kort avstand til sentrum, og gåmulighetene er ikke verre fra flyplassen enn i resten av byen...

Hasvik ligger da praktisk talt mitt i tettstedet. Det er vel eneste flyplassen i Norge der du kan spille fotball og risikere å treffe terminal eller rullebane om du har et skikkelig sleivskudd.

Det er sykkelparkering på SVG. Under tak umiddelbart inne i parkeringshuset når en kommer fra terminalen. Det er dessuten gang-/sykkelveg med separate felt for gående og syklister langs Flyplassvegen. De spreke (eventuelt elektrifiserte) og bagasjeløse klarer antagelig fint sykle dit fra Stavanger. Å gå blir nok litt langt med mindre man har Solakrossen som utgangspunkt.

Ikke er flyplassen operativ og knapt er det vel noe å gjøre i Halmstad, men det er kun kort gangavstand derfra til terminalen på RYG. ;)

Tegel finnes jo ennå, dit kan man sykle fra nærliggende deler av Berlin. Antwerpen ligger også nær sentrum og man kan sykle, å gå tar litt mer tid enn det smaker.

Jeg har gått til diverse flyplasser, inkludert London City og nedlagte Tempelhof i Berlin og også til flyplassen på Flores på Azorene,som ligger midt i tettstedet og i Ioaninna i Hellas, 20 minutters gange fra sentrum.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Om man skulle gått fra Sandefjord by til TRF ville jeg gått opp til Bredablikk og så gjennom Hjertås (skogområdet sør/sørvest for TRF).
Hverken Torpveien fra Fokserød/E18, Lingelemveien, eller Råstadveien/Stangeveien via togstasjonen, er egnet til å gå langs.

nå er vel standaren i sandefjord for sykkel og gå gate utenfor sentrum ganske så dårlig, spesielt i råstad område

RRS kan man vel både gå, og på vinteren, sparke til

Også leste jeg nylig de holder på bygge en sykkelvei til BRU

...ja RRS er definitivt innen både gå, sykkel og sparkavstand. Tror nok det er eneste Avinor flyplassen med egen «Sparkering».

Føler San Diego må med på denne listen. Innflygningen går under toppen av flere bygninger.

Som resten av USA så er det lite "gå-vennlig" men det er jo et fortau langs hele veien. Selvfølgelig litt å gå siden man går langs hele rullebanen.

Har selv syklet til Sola flyplass med trillekoffert bundet fast bak sykkelen min.. fungerte kanon!

ACE har ny og flott gang/sykkelvei den ene retningen, mot Playa Honda.
Den andre retningen; mot Matagorda/Puerto del Carmen er ikke like godt tilrettelagt.
Sykkelparkering ved terminalen er nærmest fraværende.

Når det er skrevet; så er ikke Lanzarote en typisk håndbagasje-destinasjon.

Y

Flere av kortbaneflyplassene i Norge er i gå avstand. Et eksempel er Namsos. På stamrutenettet regner jeg Molde som gå-avstand dersom man har god tid (og lite bagasje).
Utenfor Norge synes jeg Lisboa ligger ganske så sentrumsnært.

Faa'a International Airport (PPT) er en knapp times fin spasertur fra hovedstaden Papeete på Tahiti.

Back