FlyNordic sitt förste -800er...

Re: FlyNordic sitt förste -800er...

Vel en som er nærme DY har da snakket om nytt design her på forumet... Jeg personlig tror de venter på siste omlakkering hos SAS fra gamle Braathens designen til dagens SAS design - så kommer det norske flagget på plass i en eller annen form.

Herregud, noen har problemer hvor andre ikke enna ser problemer...

Det har vaert mye snakk om en ny livery til DY, mens - merkelig nok - har det bare skjedd her inne. Symptomatisk?!?

DY vil holde til de farger de har na.
Og - skulle jeg vedde - sa vil jeg satse store belöp at vi ser en helt i hale ganskje snart.:colgate:

jaja, det er mange flere helter å ta av, så det er egentlig ikke et problemet. Spørsmålet er jo hvor hensiktsmessig designet er i et stadig ekspanderende selskap. Norwegian skulle jo opprinnelig bare fly norsk innenriks - men er jo et helt annet selskap i dag. Jeg synes for så vidt at heltekonseptet var kult jeg, men det hjelper så lite når selskapet ikke klarer å følge opp. Da utspiller det jo helt sin rolle.

Ryanair bruker forsatt sitt irisk ID med en harp i hale. EasyJet flyr forsatt som Easyjet og ikke som EU-Jet eller noko.

Faktisk skaper Norwegian jo mer oppmerksomhet med helter enn med en flagg. Tenk det litt nede til sentral-europa. Amundsen kjenner vi, ja, mens hvem i all verden er egentl Pröysen. Jo mere helter kommer, jo interessantere blir dette for de som ikke kjenner seg med disse.

Jo mere helter kommer, jo interessantere blir dette for de som ikke kjenner seg med disse.

Inom marknadsföringen brukar man ju använda sig av kända personer - ju fler som känner till en person desto större marknadsvärde. En norsk personlighet som få utanför Norge är bekant med tror jag inte väcker så stort intresse faktiskt. Igenkännade är allt i marknadsföring och därför skulle Norwegian må bra av att ha en snygg logotyp...

Ryanair bruker forsatt sitt irisk ID med en harp i hale. EasyJet flyr forsatt som Easyjet og ikke som EU-Jet eller noko.

Faktisk skaper Norwegian jo mer oppmerksomhet med helter enn med en flagg. Tenk det litt nede til sentral-europa. Amundsen kjenner vi, ja, mens hvem i all verden er egentl Pröysen. Jo mere helter kommer, jo interessantere blir dette for de som ikke kjenner seg med disse.

Alt dette er fint - men det hjelper jo ikke når det mangler kjente personer på halvparten av flyene

Jeg er enig der, men hverken Easyjet eller Ryanair flyr rundt med en flåte hvor store deler er white-tails. Siden det tydeligvis tar såpass langt tid å få på døde nordmenn på halene så burde de ha en slags standardisert back-up (itillegg til logo-jets og fleksible menn)

Bare vent. Jeg tror som EB at flagget ligger i buskene å venter!

Nja, är det överraskande ? Det har väl aldrig varit aktuellt med LN-reg på dessa.

Jo, jeg synes det er litt overraskende, siden det skattemessig er ugunstig ift. å ha flyene på norsk register. Men, det er vel en del av en større plan.

Jo, jeg synes det er litt overraskende, siden det skattemessig er ugunstig ift. å ha flyene på norsk register. Men, det er vel en del av en større plan.

Skattemässigt vet jag inte om det är någon skillnad (någon skattejurist ?), däremot har det varit skillnader i konkurslagstiftningen mellan Norge och Sverige där ägarna av bl.a. flygplan varit mer skyddade i Norge än i Sverige, det har väl också varit eller t.o.m. är skillnader vid sale/lease back.

Skattemässigt vet jag inte om det är någon skillnad (någon skattejurist ?), däremot har det varit skillnader i konkurslagstiftningen mellan Norge och Sverige där ägarna av bl.a. flygplan varit mer skyddade i Norge än i Sverige, det har väl också varit eller t.o.m. är skillnader vid sale/lease back.

Sale and leaseback er i prinsippet ikke tillatt i Sverige (visstnok med ett forbehold).

Se antallet av norskregistrerte SAS-fly. I Danmark utløser salg av driftsmiddel langt større beskatning enn i Norge, så derfor er Norge et gunstig land hva angår luftfart og flyvemaskiner.....

Sale and leaseback er i prinsippet ikke tillatt i Sverige (visstnok med ett forbehold).

Se antallet av norskregistrerte SAS-fly. I Danmark utløser salg av driftsmiddel langt større beskatning enn i Norge, så derfor er Norge et gunstig land hva angår luftfart og flyvemaskiner.....

Jo, helt visst men frågan kvarstår väl: är det någon skattemässig skillnad att ha den, som i fallet SE-RHA, på SE-registret kontra LN-registret? Utgår någon skatt? Vad för slags skatt? I fallet SE-RHA är det en direct lease från ägaren till innehavaren/operatören.

Så vitt jag vet är det inget som förbjuder sk sale-lease-back i Sverige...? Däremot ser regelverket kring denna form av leasing annorlunda ut jämfört med Norge och Danmark.

Flagget kommer! Gleder meg til å se hvor "dristig" de blir med utforming...

Flagget kommer! Gleder meg til å se hvor "dristig" de blir med utforming...

Håper de får et svaiende flagg som dekker hele halen. Norwegian.se kan få Svensk flagg eller at alle fly får et Norsk/Svensk kombiflagg om det finnes?

haha... Et eget skandianvisk flagg må bli bra! De polske fargene korresponderer dessuten fint med de danske :)

Og får alle dere rett så har vi et nytt SAS på gang

Back