Re: FlyNordic sitt förste -800er...
...og Ludvig G. Braathen
...og Ludvig G. Braathen
Herregud, noen har problemer hvor andre ikke enna ser problemer...
Det har vaert mye snakk om en ny livery til DY, mens - merkelig nok - har det bare skjedd her inne. Symptomatisk?!?
DY vil holde til de farger de har na.
Og - skulle jeg vedde - sa vil jeg satse store belöp at vi ser en helt i hale ganskje snart.:colgate:
Jo mere helter kommer, jo interessantere blir dette for de som ikke kjenner seg med disse.
Ryanair bruker forsatt sitt irisk ID med en harp i hale. EasyJet flyr forsatt som Easyjet og ikke som EU-Jet eller noko.
Faktisk skaper Norwegian jo mer oppmerksomhet med helter enn med en flagg. Tenk det litt nede til sentral-europa. Amundsen kjenner vi, ja, mens hvem i all verden er egentl Pröysen. Jo mere helter kommer, jo interessantere blir dette for de som ikke kjenner seg med disse.
Ryanair bruker forsatt sitt irisk ID med en harp i hale. EasyJet flyr forsatt som Easyjet og ikke som EU-Jet eller noko.
Faktisk skaper Norwegian jo mer oppmerksomhet med helter enn med en flagg. Tenk det litt nede til sentral-europa. Amundsen kjenner vi, ja, mens hvem i all verden er egentl Pröysen. Jo mere helter kommer, jo interessantere blir dette for de som ikke kjenner seg med disse.
Nja, är det överraskande ? Det har väl aldrig varit aktuellt med LN-reg på dessa.
Jo, jeg synes det er litt overraskende, siden det skattemessig er ugunstig ift. å ha flyene på norsk register. Men, det er vel en del av en større plan.
Skattemässigt vet jag inte om det är någon skillnad (någon skattejurist ?), däremot har det varit skillnader i konkurslagstiftningen mellan Norge och Sverige där ägarna av bl.a. flygplan varit mer skyddade i Norge än i Sverige, det har väl också varit eller t.o.m. är skillnader vid sale/lease back.
Sale and leaseback er i prinsippet ikke tillatt i Sverige (visstnok med ett forbehold).
Se antallet av norskregistrerte SAS-fly. I Danmark utløser salg av driftsmiddel langt større beskatning enn i Norge, så derfor er Norge et gunstig land hva angår luftfart og flyvemaskiner.....
Når tror dere Norwegain.dk kommer? :norEN:SWE
Sale and leaseback er i prinsippet ikke tillatt i Sverige (visstnok med ett forbehold).
Flagget kommer! Gleder meg til å se hvor "dristig" de blir med utforming...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.