FlyNordic blir Norwegian

Litt lite skyggelegging på denne, men dere får da et lite inntrykk av hva som kan komme

MD-80_LF_DY.jpg
Fin tegning igjen, -KGL :)
Jeg tipper at skillet mellom den rød delen og det hvite skroget antakelig ville gått litt lengre frem, jfr det de har gjort på 738, der er vel den røde delen omtrent like lang som på 733.

Hva om de hadde gjort om det røde til blått og den blå linjen til gul.. ?
Neida, jeg forstår at det blir samme linje over hele fjøla, men det var unektelig fint med LF-logoen bak dette skroget.

De visste vel allerede når Boeing laget tegningen med 737-800`n i FlyNordic sin design at det aldri kom til å skje...

På nakkestøttene i MD-80 flyene står det nå norwegian.se og kabinbesetningen har fått Norwegian "pins" på skjortene sine.

Fin tegning -KGL , artig lay-out det der.
Nå er det vel ikke meningen å bruke så mye lakk på MD'ene den tiden de har igjen før alle er skiftet ut med 737.

Så lenge Norwegian klarer å markedsföre seg slik at selskapet assosieres med lave priser og et bredt flytilbud, tror jeg navnet i liten grad spiller noen rolle, men jeg synes det var meget fornuftig å fortsette med det merkenavnet som var mest innarbeidet i markedet.

Norwegian har nok garantert gjort gode vurderinger för de bestemte seg.

At man på död og liv skal rive seg i håret og rope "her blir det skandale" for at Norwegian oppretter virksomheten på tvers av land, lönn og avtaler blir bare tull. Jeg regner med at de har lärt noe av et annet skandinavisk selskap og gjort vurderinger opp mot dette.....

Til nå har stort sett alt Norwegian tatt i blitt til gull. Det er ikke et resultat av flaks, men av dyktighet. Jeg er 100% overbevist om at suksess historien fortsetter i skandinavia med navnet Norwegian.

Jeg hørte rykter om at det var en slags hastverkbeslutning dette, men at en rask markedsundersøkelse i Sverige viste at det ville gå greit å fly under Norwegian som varemerke... Men FlyNordic er jo sånn sett et bedre navn, spesielt i forhold til Polen-operasjonene...

Det ville da være meningsløst å ta bort et så godt innarbeidet merkevarenavn som Norwegian er. FlyNordic - tja, dette virker temmelig anonymt. Det er nok selskaper som har "Fly" eller "Air" i navnet. Norwegian er derimot tydelig og mer originalt, og når man først får kjennskap til det, er det noe man lettere husker. Som flere skriver - Norge og Norwegian har positiv klang mange steder i verden. Så kan man kalle det nasjonalisme, men ikke mer nasjonalisme enn alle andre flyselskaper som har nasjonens navn. Enig i at Norwegian.se ser litt rart ut, men kanskje akkurat passe rart til at man synes det er litt originalt og morsomt - noe som igjen bidrar til at man husker det.

Sånn litt OT så er jeg i det hele tatt kritisk til all verdens bruk av markedsundersøkelser. Det gir ofte litt for "glatte" restultater, da man skal tilfredsstille all verdens folk. Mulig at flere ville mene at "FlyNordic" er et mer passe navn, men på lang sikt tror jeg "Norwegian" er sterkere.

Last edited:
i utlandet er Norge populær... se på Napapirji den bruker norsk flagg.. i italia er norsk flagg populær har eg hørt....

Att namnet Norwegian behölls och inte Flynordic beror ju såklart på att Norwegian köpte upp Flynordic och inte omvänt.

Jag tycker ett helt nytt gemensamt namn för verksamheten i Norge, Sverige och Polen hade varit bäst, men Norwegian är ett allt för starkt varumärke i Norge för att det skulle slopas.

Norwegian har jo også brukt mye ressurser på å innarbeide seg på det polske markedet, og begynner nå å se resultatet av det. Hadde man skiftet navn til FlyNordic kunne det fort være ett steg eller to tilbake i dette arbeidet. Navnebyttet er nok noe DY har vurdert grundig siden oppkjøpet av FlyNordic, så jeg er overbevist om at de vet hva de gjør her.

Back