Re: Flynonstop er konkurs.
Det gikk vel som det måtte gå. Hovedårsaken er vel folk flests overdrevne fokus på pris sammen med manglende evne til å sette en pris på sin egen fritid. Jeg er selv ikke noe unntak.
Blir man bedt om å jobbe litt ekstra en søndag, så skal man plutselig ha overtidsbetaling, helgetillegg osv. Og selv om jeg ti av ti ganger foretrekker å jobbe to timer en søndag kveld fremfor å benytte det til ekstra reisetid (f.eks. transfer på OSL), så ender jeg støtt opp med å ta en mellomlanding for å spare et par hundrelapper. Menneskehjernen er til tider irrasjonell.
I tillegg var nok det å skape et nytt marked sørlendingene ikke vet de trenger og samtidig endre reisevanene deres en nødvendighet for at Fly NonStop skulle bli en suksess. Slikt tar tid. Spesielt med all usikkerheten slike nyetableringer fører med seg.
Nå husker jeg ikke eksakt hvor de fløy, men Dubrovnik var vel et av reisemålene? Hadde det vært direkterute fra KRS der i fem år, ville det sikkert vært en hel del sørlendinger med feriehus eller leiligheter i Kroatia (eller i billigere og mer spennende Montenegro). Nok til å gjøre en slik direkterute liv laga. Kjører man en sommer og det er stor usikkerhet om hvorvidt Dubrovnik er direkteflyalternativ den neste - vil man ikke få passasjerer med samme tilhørighet til reisemålet.