Flymuseum, type stor

M609

ScanFlyer Silver
I forbindelse med en tur for å se OMV ADAC Rally Deutchland, så kom jeg over ett skilt langs autobahn, der det stod "Museum" med ett flysymbol ved siden av. 4 min senere stod vi utenfor flymuseet i Hermeskeil.

Og så noen av mine bilder, regner med at typene er selvforklarende, ellers får dere spørre! :D

IMG_4074.jpg

IMG_4075.jpg

IMG_4076.jpg

IMG_4077.jpg

IMG_4085.jpg

IMG_4086.jpg

IMG_4087.jpg

IMG_4088.jpg

IMG_4090.jpg

IMG_4092.jpg

IMG_4094.jpg

IMG_4096.jpg

IMG_4097.jpg

IMG_4102.jpg

IMG_4103.jpg

IMG_4105.jpg

IMG_4109.jpg

IMG_4113.jpg

IMG_4115.jpg

IMG_4116.jpg

IMG_4118.jpg

IMG_4121.jpg

IMG_4122.jpg

IMG_4124.jpg

IMG_4123.jpg

IMG_4125.jpg

IMG_4126.jpg

IMG_4127.jpg

IMG_4128.jpg

IMG_4129.jpg

IMG_4131.jpg

IMG_4132.jpg

IMG_4133.jpg

Replying to Topic 'Flymuseum, type stor'

pene bilder av noen pene og noen mindre pene fly :)

Mye fint her!

Men hvor i Tyskland ligger dette museet? Kunne vært moro å vært der en gang!

Jeg har sett på internett et stort flymuseum, ja det er faktisk 2 avdelinger av det, utenfor Nurnberg. Der har de en B747-200 fra Lufthansa som er satt på stativ så det er ut som det er in-flight. Med trapp opp så man kan gå inn i det. Det har også Concorde og TU144. Hadde tenkt å legge ut internettadressen her, men jeg fant den selvfølgelig ikke igjen akkurat nå! :sarc

Det ligger ca 30 minutter kjøretur fra Ryanairs landingsplass Frankfurt Hahn. Jeg var der for to år siden og synes vel at det da så litt slitt ut. Ser at bildene at det ikke er noe freshere nå.

RH

Bizflyer, de museene ligger ikke ved Nurnberg. De ligger i Speyer og Sinsheim, som er i nærheten av Mannheim/Ludvigshafen og Heidelberg. Formel1-banen Hochenheim ligger også der. Det er ca 1 times kjøring syd for Frankfurt.

http://www.technik-museum.de/

Besøk kan enbefales

boeingoben.jpg
:spin:

Ops. feilposting, fingertrøbbel . Kan noen fjerne denne, får ikke lov selv !:wow:

Ingen av fly-guru karene her inne som finner den store "feilen" i bildeserien? ;)

Originally posted by M609

Ingen av fly-guru karene her inne som finner den store "feilen" i bildeserien? ;)

Hmmmmmmm....

Den polske Mig'en ser ut til å være kinesiskbygd, og "Heinkel 111en" er en spansk CASA. Lurte et øyeblikk på om Bundespolizei har hatt Kamov Ka-26, men det har de jo... Nei, da har jeg ikke flere snedige forslag på stående fot.

Hallo... Denne burde forumdeltager 'Concorde' tatt på strak arm... :)

Back