FlyMe Konkurs

FlyMe opererte fram til i dag, en flåte på 7 stk. maskiner i 737 Classic serien - hvorav 6 stk. B737-300, og én B737-500.

Da er det jo 6 stk. B737-300 ledige på markedet hvis noen skulle ha bruk for det;) :p

Enda mer info om Sterling sin "hjelp" til FlyMe-pax kom nettopp på Boarding nå,
der man bl.a. kan lese:

"Sterling indsætter med øjeblikkelig virkning egne fly på ruterne Malmö-Stockholm og Göteborg-Stockholm..."

Sterling yder hjælp til strandede FlyMe passagerer...

De pax som evt. allerede befinner seg i utlandet, får bare håpe på ledig kapasitet
evt. med Sterling - og at de skal hjem før 11.Mars. Er nok ikke den beste nyheten
å få på utedestinasjon, at flyselskapet man reiste med nedover ikke lenger eksisterer.

PS: så får vi se hva som skjer med "Falcon Air" (også i Sverige), de opererer
noen bl.a. noen B737-QC fly - har vært litt turbulent rundt det selskapet også.

Originally posted by Blackhawk

Falcon är long gone bye bye.

Hmm, den enes død den andres brød...tipper det blir kontakt mellom DY og leasingselskape (t/ene) til FlyMe ganske kjapt, hvis den ikke allerede er opprettet. Det gjelder å smi mens liket er varmt! ;)

Men man må jo le når man leser det som Hilmarsson sier. Han får det til å høre ut som han er brannsjef og han har sendt sine brannbiler for å slukke en ild et sted. "Vi ønsker å hjelpe hvor vi kan", give me a break.

De er bare glade for at FlyMe forsvant når de selv skal åpne base i GOT. Jo da, det er veldig realt gjort av dem å hjelpe de stakkars paxen som har billett med FlyMe, men dette blir jo også et kjempe PR-kupp for dem nå som de starter opp GOT-basen.

Hva med eierforholdene i Sterling? Er ikke Fons der også da? Kan dette være Fons som slakter ett selskap for så å komme som ridder på hvit hest i form av et annet selskap, som KGL sier?

Kan inte Sterling också komma oss aktieägare till undsättning? :wink Det började med Array och slutade med ett konkurssatt Flyme. Ja ja, konkursaktierna ska väl kunna gå att kvitta mot vinst. Alltid något.

Enda mer info om Sterling sin "hjelp" til FlyMe-pax kom nettopp på Boarding nå,
der man bl.a. kan lese:

"Sterling indsætter med øjeblikkelig virkning egne fly på ruterne Malmö-Stockholm og Göteborg-Stockholm..."

Sterling yder hjælp til strandede FlyMe passagerer...

De pax som evt. allerede befinner seg i utlandet, får bare håpe på ledig kapasitet
evt. med Sterling - og at de skal hjem før 11.Mars. Er nok ikke den beste nyheten
å få på utedestinasjon, at flyselskapet man reiste med nedover ikke lenger eksisterer.

Vanligvis er det jo Ryanair som er den "reddende engel" ved konkurser i Europa...Sterling ser også sitt snitt til positiv blest...;)
http://www.sterling.dk/sv/flyme

Og SJ hjelper også til...virker som dugandsånden brer om seg ;)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1013046,00.html

Hmm, så Sterling har to fly stående som ikke gjør noe i dagene fremover? Eller omrokkerer de på andre avganger?

http://www.sterling.dk/sv/flyme_domestic_schedule.pdf

Det var dine ord, jeg holder meg langt unna de spekulasjonene deres. ;) Når jeg tenker meg om, så har de kanskje noen -500 som ikke er i bruk? De er vel i ferd med å fases ut? Men hvis ikke må da to maskiner i tretten timer daglig påvirke det ordinære ruteprogrammet på et vis?

Hvordan får Sterling i dette tilfellet inn penger fra kundene? De har jo betalt med kredittkort til FLYME ... Må de betale direkte til Sterling og så kreve penger for opprinnelige billetter via kortselskapet?
Jeg vil jo tro at Sterling ikke driver veldedighet.

Originally posted by Farmer

Hvordan får Sterling i dette tilfellet inn penger fra kundene? De har jo betalt med kredittkort til FLYME ... Må de betale direkte til Sterling og så kreve penger for opprinnelige billetter via kortselskapet?
Jeg vil jo tro at Sterling ikke driver veldedighet.

Jeg tror nok Sterling tar det over markedsføringsbudsjettet:rolleyes:

Veldedighet dreier det seg neppe om, men kanskje en win-win situasjon for begge parter?

Det ligger masse billetter ute til 0:- men de gjelder nok kun for de som allerede har billett med FlyMe.:colgate:

Originally posted by LN-KOG

Hva med eierforholdene i Sterling? Er ikke Fons der også da? Kan dette være Fons som slakter ett selskap for så å komme som ridder på hvit hest i form av et annet selskap, som KGL sier?

Er ikke Sterling solgt til FL Group da? Eller er FL Gropu kjøpt av Fons igjen? Sorry, jeg klarer ikke følge med i den islandske turboøkonomien.

bild_20051007135201.jpg

FlyMe har faktisk nettopp foretatt nyrekruttering av bl.a. kabinpersonale, helt klart en kjedelig opplevelse for de som ikke så dette komme - enda godt de ikke "rakk" å påbegynne noe kabinkurs, før dette skjedde i det minste!

Det stemmer ikke helt. Jeg møtte en instruktør på ARN idag, og hun fortalte at de nettopp hadde gjennomført et CA-kurs, og de skulle få vingen sin IDAG! og mange av de skulle ut å fly sin første tur på søndag.......... Veldig synd for dem som har gått på kurs (uten lønn) i 5 uker.....

De ti største aksjonærene ved utløpet av Q3 2006 hos FlyMe Europe AB var:

Cognition Capital AS, Cognition AS, Kaupthing Bank Luxembourg (SA m.fl), Raiffeisen Zentralbank Österreich, SEB Private Bank SA, Prioritet Capital AB, Skandinaviska Enskilda Banken AB, Provobis Holding AB, Landsbanki Luxembourg SA og Glitnir Banki. Disse ti grupperingene hadde rundt 55% av aksjene (både A og B), men det er helt klart at mange småsparere har tapt penger på Finn Thaulow og resten hos FlyMe.

De to første og største grupperingene står bl.a. norske Christen Ager-Hanssen bak, men det vil være mange banker som taper penger på dette. Cognition Capital AS kjøpte Fons' andel av FlyMe i laugust/september 2006. Fons var dermed ikke direkte inne i bilde den siste tiden, men det var med en hel del islandske interesser som var med til siste slutt. Jeg mistenker at Fons hadde interesser i disse andre islandske selskapene.

Back