FlyMe Konkurs

paer

ScanFlyer Blue
Det var bara en tidsfråga, och nu har det hänt...

01.59 CET / 2007-03-02 / FlyMe Europe AB (STO:FLY B)

Pressmeddelande Fly Me Sweden AB
Göteborg den 2 mars 2007

Flygbolaget Fly Me Sweden AB avser att ansöka sig i konkurs

Fly Me Sweden AB:s biljettförsäljning består till 95 procent av internetförsäljning genom kortbetalningar. Den kortinlösande banken har idag drygt MSEK 60 på spärrade konton som säkerhet för hävdat betalningsansvar till bl a de konsumenter och andra som betalat för ännu ej utförda resor.

Den kortinlösande banken har meddelat styrelsen för Fly Me Sweden AB att man inte avser att kortinlösa biljettförsäljning from klockan 11.00 den 2 mars 2007, såvida inte moderbolaget Fly Me Europe AB kunnat visa att man då fått betalning av det i emissionen utestående beloppet och kunnat stänga den pågående nyemissionen.

Styrelsen för Fly Me Europe AB har meddelat styrelsen för Fly Me Sweden AB att man ej kunnat stänga emissionen ännu och ej heller fått några objektivt konstaterbara bevis på att betalning inkommer så att man kommer att kunna stänga emissionen inom den av den kortinlösande banken utsatta tidsfristen.
Styrelsen för Fly Me Sweden AB har därför beslutat att med omedelbar verkan upphöra med all biljettförsäljning och alla flygningar, samt att låta samtliga flygplan kvarstå på sina hemmabaser.

Styrelsen för Fly Me Sweden AB avser att snarast inge ansökan om att bolaget skall försättas i konkurs.

Styrelsen för Fly Me Sweden AB vill rikta stort beröm till den nya ledningen och all personal inom FlyMe som med stort engagemang på kort tid positionerat detta unga bolag för en vinstgenererande verksamhet i år.

Avslutningsvis beklagar vi besväret för alla de personer som ej kommer att kunna åka sina inplanerade resor med FlyMe.

Styrelsen i Fly Me Sweden AB
Göteborg den 2 mars kl 01.00

För mer information, kontakta:
Finn Thaulow, ordförande Fly Me Sweden AB
Finn.thaulow@flyme.com
Mobil: +46 (0)732 06 04 02

Björn Olegård, ledamot Fly Me Sweden AB
bjorn.olegard@flyme.com
Mobil: +46 (0)707 29 01 21

Staffan Edh, ledamot Fly Me Sweden AB
Staffan.edh@flyme.com
Mobil: +46 (0)707 28 78 23
 
Tycker om sista raderna:

Styrelsen för Fly Me Sweden AB vill rikta stort beröm till den nya ledningen och all personal inom FlyMe som med stort engagemang på kort tid positionerat detta unga bolag för en vinstgenererande verksamhet i år.

:rolleyes: :D
 
Ja, men det er trist for alle dem som naa har mistet sin jobb. Forhaapendligvis er det penger i boet til aa kunne gi dem et sluttoppgjoer.
 
Synd for de ansatte.. Det var vel ingen som egentlig hadde tro på FlyMe. Jeg for min del har hverken positive eller negative ting å si om FlyMe. Det eneste jeg vet er at Mr. AgerHansen er en skikkelig banditt og når han er involvert stinker det minkey business lang vei...
 
Synd for de ansatte og synd for passasjerer som har booket reiser i nær fremtid...
 
PC......jag tror det äger pang och poks hemma snart. Vad var det jag gissade när vi sågs senast.

CK...köpte du den i PRG!:colgate: :clap
 
Ikke uventet, men synd for de ansatte.

Noen som vet hvor mange FD/CC de hadde ansatt ?

/G
 
Originally posted by Ludde

PC......jag tror det äger pang och poks hemma snart. Vad var det jag gissade när vi sågs senast.

CK...köpte du den i PRG!:colgate: :clap


Det är en bittersweet morgon. Samtidigt som det är väldigt synd om alla anställda just nu är det skönt att ännu en "skurk" har försvunnit från banan. Det som jag trodde på för tre år sedan blev tyvärr déja vu från Goodjet sagan.

Queen står på i bakgrunden.
 
Sitter Kjos og regner på muligheten om og overta restene av FlyMe?
 
Uff da. Dette er ikke minst trist for alle de ansatte!!

Hvor mange fly hadde de? leser ut ifra scanair.no at de hadde 4 stk 737-300 og 1 stk 737-500.

Hvor er disse flyene stående nå da? Spredd utover hele sverige??

Kjos skulle hevd seg rundt og fått tak i flya!! Er vel vanskeligere og vanskeligere å få tak i 300`er?!

:drunk:
 
Jag hoppas ingen ser fel på mitt posting
Alla mina sympatier ligger hos de anställda och passagerarna. Träffade idag en dam i Oulu som skulle vidare med FlyMe. Vi hjälpe henne så mycket vi kunde. Hon kommer fram till sin destination.
 
Originally posted by Ludde
Alla mina sympatier ligger hos de anställda och passagerarna.

Tack för det ! Jag som pendlar till/från Nice ... Får se vad som händer med biljetter/kommande resor betalade med kort.
 
bild_20051007135201.jpg


Ja for de fleste, var vel dette kun et tidsspørsmål - egentlig utrolig at de har klart å
holde seg "flytende" såpass lenge som de har.

FlyMe har faktisk nettopp foretatt nyrekruttering av bl.a. kabinpersonale, helt klart en kjedelig opplevelse for de som ikke så dette komme - enda godt de ikke "rakk" å påbegynne noe kabinkurs, før dette skjedde i det minste!

FlyMe opererte fram til i dag, en flåte på 7 stk. maskiner i 737 Classic serien - hvorav 6 stk. B737-300, og én B737-500.

I dag (fredag) skulle etter planen 2500 pax ha reist
med FlyMe på selskapets ruter.


Mere info om FlyMe sin konkurs her:

http://www.flyme.se/

http://www.flygtorget.se/nyheter/nyhetsdetaljer.asp?ID=4912
 
Selfølgelig er det trist, for både ansatte og passasjerer. Men når Christen Ager-Hansen er på banen bør man følge nøye med....

At selskapet har holdt i 3 år er mer enn overraskende, det er egentlig forretningsmodellen til GoodJet (eller mangel på sådan) resirkulert.
 
Veldig synd for de ansatte når slikt skjer.

Her er det jo et potensiale som kan fanges opp av SAS, Norwegian, Malmø Aviation etc
 
Originally posted by Hurum


Her er det jo et potensiale som kan fanges opp av SAS, Norwegian, Malmø Aviation etc

och den som tar chansen är Sterling som erbjuder alla FlyMe pax att följa med samt sätter in extra maskiner mellan MMX-STO och GOT-STO.
 
Originally posted by EB

Synd for de ansatte og synd for passasjerer som har booket reiser i nær fremtid...

Ingen grunn til å synes synd på paxen vel, de kan jo bare kreve pengene tilbake fra kredittkortselskapene! :p Eller? Og de som ikke bruker kredittkort? Skjønner du nå hvorfor jeg ikke er helt fremmed for tanken på at flyselskapene ikke skal få noen penger før flyvningen er utført.
 
Back
Top