• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyme , 2004 , MSEK -146,1

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
flymeeurope

Göteborg den 18 januari, 2005
Fly Me Europe AB (publ), organisationsnummer 556306-9847
Bokslutskommuniké för räkenskapsåret januari - december 2004
• Koncernens nettoomsättning för räkenskapsåret uppgick till MSEK 200,2 och för fjärde kvartalet till MSEK
85,3.
• Resultatet för räkenskapsåret uppgick till MSEK -136,1 och för fjärde kvartalet till MSEK -38,8.
• Resultatet per aktie för räkenskapsåret uppgick till SEK -0,66 och för fjärde kvartalet till SEK -0,15.
• Likvida medel uppgick vid räkenskapsårets slut till MSEK 60,7. Därefter har ytterligare nyemissionslikvider
om MSEK 84,8 influtit.
• FlyMe har under 10 månader i luften transporterat drygt 300 000 passagerare.
Fjärde kvartalet
• FlyMe uppnådde under fjärde kvartalet marknadsandelar om 30 % på linjen Arlanda – Malmö, 23 % på linjen
Arlanda – Göteborg och 12 % på linjen Arlanda - Helsingfors.
• Under december genomförde FlyMe en nyemission vilken tillförde MSEK 114,8 netto.
Händelser efter räkenskapsårets slut
• Från mitten av februari 2005 flyger FlyMe även från Östersund och Sundsvall till Stockholm/Arlanda.
 
Er ikke enkelt for FlyMe med to konkurrenter (eller fler) på alle ruter unntatt til Østersund, som også skal gå over forventningene? Nå til sommeren synes jeg de burde satse på storbyer/feriedestinasjoner, er ikke mange feriedestinasjoner ut fra GOT i forhold til BGO. Burde også være ledig kapasitet siden Scandjet i år valgte flyNordic, men de har enda ikke lagt ut billetter lenger enn til juni, kanskje litt sent nå som mange ferier allerede er planlagt...
Synes også de burde kutte ut gratis kaffe/te og kanskje satt prisen på endringsgebyret litt opp?
 
FlyMe saknar i mitt tycke en genomtänkt strategi som skiljer dem från övriga lågprisbolag. De saknar också till skillnad från flyNordic, Sterling och Maersk en kapitalstark ägare.
Sterling har fokuserat på semesterresor i södra Europa. Problemet där verkar vara att man inte når lönsamhet trots att yielden borde vara hyfsad (av priserna att döma).
Flygsträckor och tidtabeller hos Flyme verkar inte heller helt genomtänkta.
Nej, jag tror FlyMe blir nästa av bolagen i Sverige att slå vantarna i bordet...
 
Back
Top