Re: Flying Blue-tråden
Upgrade på gate med FBG er det sparsomt med. Hvis jeg slår sammen 2012, 2013 og 2014 har jeg 21 IC enkeltetapper ombord hos KL med billigste billett. Av disse har jeg fårr gate-upgrade to ganger. Begge gangene 747-combi. En gang AMS-PVG og en gang AMS-HKG.
Andre destinasjoner med får reiser var AMS-CUR og NRT-AMS. Av til sammen 14 enkeltreiser enten AMS-BKK eller BKK-AMS har det aldri blitt noen redning fremover i bussen. Og B772/B773 er ikke noen god plass å sitte bak i bussen... Har en gang fått tilbud om å betale med cash only for upgrade fra BKK til AMS for 11 860,- THB og den ble grepet med begge hender. For å få betalt upgrade på hjemreisen tilbake til BKK var prisen 60 000 miles og 300 EUR. Den tok jeg ikke.
En kollega med FBP får somregel eco-extra-sete uten spørsmål. Og han har fått noen upgrades til C grunnet overbooking, både på IC og intra-europa. Men det skjer ikke ofte sett i forhold til hans reisemønster.
Lounge access, fast-track immigration ved utreise fra BKK og ekstra innsjekket bagasje er vel det viktigste FBG-statusen. Med China Eastern (eller var det China Southern?) mellom PVG og SHZ har jeg noen ganger blitt tiltalt ved navn og ønsket velkommen ombord og har fått utdelt tøfler jeg kunne låne mens jeg var ombord. Og China Airlines gir FBG-mennesker fasttrack ved ankomst BKK. (KL gjør ikke det).
Sitter på ca 260k miles som jeg ikke helt ser hva jeg skal bruke til. SK sin mulighet for upgrade på gate med EB-points only uavhengig billettype er flott. Hadde virkelig forbedret hverdagen min hvis AF/KL kunne innført samme mulighet.
Har ny reise BKK-AMS-BGO-AMS-BKK i juni og gruer meg virkelig. Private reiser er kjekkere, for da gjelder min egen reisepolicy og ikke arbeidsgivers