Flying Blue-tråden

Re: Flying Blue-tråden

Hvorfor ikke brenne dem på en korttur ned i Europa.

Vi begge her måtte brenne våre 100k før jan 2014. Ble korttur til Cairo og en til Beirut... Disse plassene har rimelige hotell om dagen... Mere bråk, desto billigere..^_^

Kanskje ingen dum ide med en helgetur til Europa nå før jul, jeg får surfe litt rundt :-)

Takk for tips.

Jeg er altså ikke kar om å finne FB-nummeret mitt inne på profilen min. Når jeg logger meg inn og og klikker på "Check my current Miles balance" kommer bare dette opp :
Hr. LN-FHU
Kortnummer
Medlemskapsnivå??????
Premiepoengsaldo
Poeng
Nivåpoengsaldo¹
Poeng

Velger jeg "my account" kommer jeg rett innpå profilen med personlige opplysninger....
Noen som har lure forslag....?

Får heller ikke lagt til FB-kortnr på eksisterende bestilling. Får bare feilsvar med "Et bonuskortnummer består av maksimum 15 bokstaver eller tall"

Last edited:

Jeg er altså ikke kar om å finne FB-nummeret mitt inne på profilen min. Når jeg logger meg inn og og klikker på "Check my current Miles balance" kommer bare dette opp :
Hr. LN-FHU
Kortnummer
Medlemskapsnivå??????
Premiepoengsaldo
Poeng
Nivåpoengsaldo¹
Poeng

Velger jeg "my account" kommer jeg rett innpå profilen med personlige opplysninger....
Noen som har lure forslag....?

Kortnummer er vel det du er ute etter? Står også i epostar frå KLM/AF.

Sikker på at du faktisk har meldt deg inn? Jeg satte gamlingene til å melde seg inn i FB for å ordne gratis bagasje på en kommende tur de har med KL. Sleit lenge med å finne nummeret. Det viste seg til slutt at de kun hadde opprettet profil hos KLM, ikke meldt seg inn i selve FB.

Sikker på at du faktisk har meldt deg inn? Jeg satte gamlingene til å melde seg inn i FB for å ordne gratis bagasje på en kommende tur de har med KL. Sleit lenge med å finne nummeret. Det viste seg til slutt at de kun hadde opprettet profil hos KLM, ikke meldt seg inn i selve FB.

Fikk en bekreftelse med mitt foreløpige kort, men gjorde ikke noe med den, så det skjermbildet er bortevekk.... Synes hjemmesiden etter innlogging er uuuutrooolig rotete og vanskelig å navigere på. Får vel forske litt til.....

Fra hovedsiden (https://www.klm.com/home/no/no) trykker jeg på navnet mitt oppe til høyre. Da står kortnummeret under både Min profil og under Bonuspoengoppsummering.

Nedtrekksmenyen ved navnet ditt, samt Min profil skal ha et grått banner med Flying Blue-logo dersom du er innmeldt i FB. Hvis det står noe om å melde seg inn i FB i kolonnen på høyre side er du sannsynligvis ikke innmeldt ennå.

Fra hovedsiden (https://www.klm.com/home/no/no) trykker jeg på navnet mitt oppe til høyre. Da står kortnummeret under både Min profil og under Bonuspoengoppsummering.

Nedtrekksmenyen ved navnet ditt, samt Min profil skal ha et grått banner med Flying Blue-logo dersom du er innmeldt i FB. Hvis det står noe om å melde seg inn i FB i kolonnen på høyre side er du sannsynligvis ikke innmeldt ennå.

Har funnet det......men utrolig rotete okkesom. Har meldt inn fruen også...måtte det for å få sendt bagasje uten ekstra kostnad.

Eg har ca 9600 FB-poeng som går ut i september eller oktober. Dette året har det ikkje blitt noko KLM-tur, og ser ikkje til å bli det med det første heller. Dette er ikkje nok til t/tr reise i europa, men ein einvegs-tur kan det bli. Men då set eg jo fast i andre enden :). Er det kanskje like greitt å donere heile saldoen? Å ta noko tur for å halde liv i poenga er neppe aktuelt, då ein må vere borte i fleire dagar. (Evt. kaste retur og flyge heim med DY eller SK, men...)

Upgrade på gate med FBG er det sparsomt med. Hvis jeg slår sammen 2012, 2013 og 2014 har jeg 21 IC enkeltetapper ombord hos KL med billigste billett. Av disse har jeg fårr gate-upgrade to ganger. Begge gangene 747-combi. En gang AMS-PVG og en gang AMS-HKG.

Andre destinasjoner med får reiser var AMS-CUR og NRT-AMS. Av til sammen 14 enkeltreiser enten AMS-BKK eller BKK-AMS har det aldri blitt noen redning fremover i bussen. Og B772/B773 er ikke noen god plass å sitte bak i bussen... Har en gang fått tilbud om å betale med cash only for upgrade fra BKK til AMS for 11 860,- THB og den ble grepet med begge hender. For å få betalt upgrade på hjemreisen tilbake til BKK var prisen 60 000 miles og 300 EUR. Den tok jeg ikke.

En kollega med FBP får somregel eco-extra-sete uten spørsmål. Og han har fått noen upgrades til C grunnet overbooking, både på IC og intra-europa. Men det skjer ikke ofte sett i forhold til hans reisemønster.

Lounge access, fast-track immigration ved utreise fra BKK og ekstra innsjekket bagasje er vel det viktigste FBG-statusen. Med China Eastern (eller var det China Southern?) mellom PVG og SHZ har jeg noen ganger blitt tiltalt ved navn og ønsket velkommen ombord og har fått utdelt tøfler jeg kunne låne mens jeg var ombord. Og China Airlines gir FBG-mennesker fasttrack ved ankomst BKK. (KL gjør ikke det).

Sitter på ca 260k miles som jeg ikke helt ser hva jeg skal bruke til. SK sin mulighet for upgrade på gate med EB-points only uavhengig billettype er flott. Hadde virkelig forbedret hverdagen min hvis AF/KL kunne innført samme mulighet.

Har ny reise BKK-AMS-BGO-AMS-BKK i juni og gruer meg virkelig. Private reiser er kjekkere, for da gjelder min egen reisepolicy og ikke arbeidsgivers :)

En kollega med FBP får somregel eco-extra-sete uten spørsmål. Og han har fått noen upgrades til C grunnet overbooking, både på IC og intra-europa. Men det skjer ikke ofte sett i forhold til hans reisemønster.

Lounge access, fast-track immigration ved utreise fra BKK og ekstra innsjekket bagasje er vel det viktigste FBG-statusen. Med China Eastern (eller var det China Southern?) mellom PVG og SHZ har jeg noen ganger blitt tiltalt ved navn og ønsket velkommen ombord og har fått utdelt tøfler jeg kunne låne mens jeg var ombord. Og China Airlines gir FBG-mennesker fasttrack ved ankomst BKK. (KL gjør ikke det).

FBP får eco-comfort gratis som en del av FBP, det er en fordel som er grei og ha :)

Oppgradering fra Biz til First med Air France

Hei,

Er det noen som vet hvor mange miles jeg må ut med for å oppgradere fra C til F med Air France?

Rute Johannesburg - Paris.

Re: Oppgradering fra Biz til First med Air France

Hei,

Er det noen som vet hvor mange miles jeg må ut med for å oppgradere fra C til F med Air France?

Rute Johannesburg - Paris.

Fra C til F: 90.000 poeng, kun for elite (silver og oppover). Uten status kan du ikke oppgradere til F.

Last edited:

Er bookingklasseforvirret her nå...
Har en reise til Montpellier som går med KL OSL-AMS, AF AMS-CDG og AF CDG-MPL.
Billetten er kjøpt på klms websider og alle flighter har KL flightnr. Bookingklassen står som S. S er kjipernøkonomi med dårlig opptjening hos KL og økonomi+ hos AF med bedre opptjening. Hva kan jeg forvente meg av poengopptjening på flightene operert av AF?

Mener det hos Skyteam er flynummer og ikke metall som styrer opptjeningen, så da er det nok kjipt med poeng. Rart at ikke klm og af har samme klasser egentlig.

Er bookingklasseforvirret her nå...
Har en reise til Montpellier som går med KL OSL-AMS, AF AMS-CDG og AF CDG-MPL.
Billetten er kjøpt på klms websider og alle flighter har KL flightnr. Bookingklassen står som S. S er kjipernøkonomi med dårlig opptjening hos KL og økonomi+ hos AF med bedre opptjening. Hva kan jeg forvente meg av poengopptjening på flightene operert av AF?

AF har fjernet premium economy på Europarutene, og opperer ikke med bookingklasse S i Europa. Denne vil mappes over i en annen bookingklasse hos AF, type V eller R.

Back