Flying Blue-tråden

Re: Flying Blue-tråden

AF har fjernet premium economy på Europarutene, og opperer ikke med bookingklasse S i Europa. Denne vil mappes over i en annen bookingklasse hos AF, type V eller R.

Ok. Da har de bare ikke oppdatert tabellene sine. Uansett tydeligvis ikke noe jeg ville nytt godt av. Forøvrig fremstår AF som kjipest i klassen med sine 0 miles/ 0 tellende flights / 0 bags billetter, men de andre kommer etter.

Med andre ord ikke mange grunner til å jakte sølv der lenger. Jaja går inn i mitt siste år som FB Silver så kan det bare være med hele greia.

Stemmer det at det ikke er noe Skyteam-loungetilbud på George Best Belfast? Isåfall blir det laaang lunch i byen :)

Gladnyhet til alle med Flying Blue miles :)
Fra 01 juli vil det være mulig å oppgradere ALLE bookingklasser til Business.
Før var det kun de høyeste økonomi-klassene som kunne oppgraderes men nå kan alle bookingklasser oppgraderes.

https://www.flyingblue.com/news/2448/all-tickets-now-suitable-for-an-upgrade-with-miles.html

Starting from 1 July, Flying Blue has made it easier than ever for you to treat yourself to an upgrade when you are flying with AIR FRANCE or KLM. Previously only certain booking classes were eligible for an upgrade with Miles, but from the beginning of July tickets in any booking class can be upgraded with Miles*. This means that whichever ticket you purchase, you can always use your Miles for an upgrade to a higher travel class**. It’s as easy as that!

Merket at jeg ikke hadde fått poeng for 1 av 4 flighter på en turen med Aeroflot til Astana. Prøvde å etterregistrere på websiten, men den påstod at både referanse og e-ticketnumemr ikke eksisterte... til tross for at jeg jo allerede hadde fått poeng for 3 av flightene på den billetten. Måtte så kontakte support, men de krevde at jeg sendte inn både boardingkort og e-ticket for å få poeng. Merkelig at når de jo har det i sine systemer.

Uansett var det i bookingklasse N som skal gi 25% opptjening. På boardingkortet står det Y for økonomicabin og derved fikk jeg 100% opptjening som er for bookingklasse Y. Det er jo greit at inkompetanse av og til slår i ens favør.

Noen "tips & trix" i forbindelse med reise med KLM?

Har kun EBG, og registrerte meg nuh som slik FlyingBlue medlem.
Skal fly Bergen-Amsterdam-Humberside-Amsterdam-Bergen med tresko folka.
De ville ikke være med på noe statusmatch (seff) så jeg har ikke lounge i Amsterdam mao.
Flyr Widerøe tidligere på dagen, men det hjelper vel ikke på lounge i Amsterdam?

Noen "tips & trix" i forbindelse med reise med KLM?

Har kun EBG, og registrerte meg nuh som slik FlyingBlue medlem.
Skal fly Bergen-Amsterdam-Humberside-Amsterdam-Bergen med tresko folka.
De ville ikke være med på noe statusmatch (seff) så jeg har ikke lounge i Amsterdam mao.
Flyr Widerøe tidligere på dagen, men det hjelper vel ikke på lounge i Amsterdam?
Den billigste veien til lounge på flyplassen i AMS er da 125 kr med Diners Club, men det er ikke allverden av lounge.

Den billigste veien til lounge på flyplassen i AMS er da 125 kr med Diners Club, men det er ikke allverden av lounge.

Har sånn Flying Blue Petroleum. Så da er vel lounge gratis i amsterdam tror jeg. Krysser fingrene :)

BTW. Appen til KLM er dårligere en SAS sine nettsider...

Har sånn Flying Blue Petroleum. Så da er vel lounge gratis i amsterdam tror jeg. Krysser fingrene :)

BTW. Appen til KLM er dårligere en SAS sine nettsider...
Om du har transfer har du tilgang, ikke om du starter reisen der.

https://www.klm.com/travel/gb_en/fl..._for_business/flying_blue_petroleum/index.htm

Take advantage of our exclusive lounges while you wait between flights operated by AIR FRANCE or KLM at Amsterdam-Schiphol or Paris-Charles de Gaulle.

Flying Blue har forbedret produktet sitt med en mindre innsjekket bagasje for Elite Plus. Oh joy!

Måtte ringe KLM 2 ganger i går, da jeg først booket på feil dato. Deretter igjen, da jeg booket på rett dato men hadde vært frem og tilbake så mye at det viste 3 bookinger med ulik PNR på samme dato.

Anyway... ufattelig raskt svar begge gangene. De visste alt, tiltalte med navn og hadde alt klart foran seg med det samme. Sykt bra.

Men det skyldes muligens at det kan ha vært få innringere i går. Eller har de status på innringere mon tro?

Men det skyldes muligens at det kan ha vært få innringere i går. Eller har de status på innringere mon tro?
jep det har de. De kan på grundlag af dit telefon numemr se dine reservationer, det virker rigtig godt

Klm på den internasjonale fb-gruppa er også fenomenale. Gud vet hvor mange ganger de har løst store og små problemer for meg.

Har nå 2 ganger benyttet meg av kontaktskjemaet til Flying Blue på nett ved endring av award-booking. Begge gangene har dem tatt kontakt per telefon innen 1 time, og ordnet opp uten spørsmål, eller kostnader.

Fantastisk god service!!

Flying Blue har forbedret produktet sitt med en mindre innsjekket bagasje for Elite Plus. Oh joy!

Har de hatt 2 kolli tidligere? Trodde de kun hadde en ekstra.
Vet at bedriftskunder som fikk ha gratis bagasje på Europa flighter har mistet denne fordelene fra 01 April, kan det være derfor du før har sett 2 pc men nå kun ser 1pc ?

Har de hatt 2 kolli tidligere? Trodde de kun hadde en ekstra.
Vet at bedriftskunder som fikk ha gratis bagasje på Europa flighter har mistet denne fordelene fra 01 April, kan det være derfor du før har sett 2 pc men nå kun ser 1pc ?

Har hatt to kolli bestandig siden jeg ble fbg og har fortsatt en booking med to til Berlin bestilt før jul. Jeg reiser stort sett privat og booker uansett selv. Bookinger etter starten av februar gir kun en ekstra. For meg spiller det ikke så stor rolle, men nå må statusløse medreisende betale for sin bag.

Back