Flyhale quiz

oddi

ScanFlyer Silver
Hva heter disse selskapene ???

Jeg klarte 10

Attachments

• flyhaler.jpg
    flyhaler.jpg
    72.8 KB · Views: 543
Last edited:
Hmmmm....står dårlig til med kunnskapene her.......19 sikre....5 usikre....Må vel skjerpe meg ser jeg... :cool:

32 på strak arm og 2-4 kan jeg kanskje gjette meg til, men resten var nye haler.

Avventer fasit.

Air Fiji, ANA, Aeromexico, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, Air Seychelles, XX, Arik Air, Arkia Israel Airlines, Avianca, XX, Husker ikke, Xx, China Eastern, China Southern Airlines, XX, Continental, Ethiopian Airlines, First Choice Airways, Noe Kinesisk cargo (Muligens great wall), Har sett den før.., Icelandair, XX, JAL, Jet Air, Jet Star, Kenya Airlines, Korean Air, XX, LOT, Monarch, Northwestern, XX, Privat Air, Qantas, XX, RJ, S7, Husker den ikke i farten (bussen kommer snart så jeg har ikke tid til å tenke), SIA, Travel Service, Vietnam Air, Virgin selskapet.

klarte 39 - uten fasiten.... én dårligere enn EB... Liker det svært lite

Her er XX ene dine:

ALAFCO - Blå hale med tre hvite vinger
Aviation Capital Group - Blå hale med rød og hvite halvsirkler
Azerbaijan Airlines - Blå hale med trekant i rødt og blått omgitt av hvitt
Blue Panorama - Blå hale med stilisert B i hvitt (hvor Italiensk er ikke det!)
CIT - Hvit hale med CIT i blått
Hainan Airlines (beskrevet som Noe Kinesisk Cargo av deg) - Rød hale med gule "swoosher"
Garuda (beskrevet som har sett den før) - Blå hale med lys grønn/lys blå stilisert fugl
ILFC - Hvit hale med IL i gult
LCAL - Lys blå hale med hvit sirkel
Royal Air Maroc - Hvit hale med grønn stjerne og rød "swosh"
Shanghai Airlines - Burgunder hale med hvit fugl

Er en hale jeg ikke klarer å identifisere, Blå hale med hvite vinger. Mellom Northwest og Blå Privatair hale. Antar det er ett leasing selskap.

Her er liste over alle selskaper som sålangt har kjøpt B787, legg merke til at det er flere enn de som er listet opp over:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boeing_787_orders

Forresten så klarte jeg 41, og fant kjapt ut at det gjalt leasing selskaper de fleste steder der jeg ikke kunne selskapet. Oh no, I'm a complete airplane nerd.

Last edited:
Her er XX ene dine:

ALAFCO - Blå hale med tre hvite vinger
Aviation Capital Group - Blå hale med rød og hvite halvsirkler
Azerbaijan Airlines - Blå hale med trekant i rødt og blått omgitt av hvitt
Blue Panorama - Blå hale med stilisert B i hvitt (hvor Italiensk er ikke det!)
CIT - Hvit hale med CIT i blått
Hainan Airlines (beskrevet som Noe Kinesisk Cargo av deg) - Rød hale med gule "swoosher"
Garuda (beskrevet som har sett den før) - Blå hale med lys grønn/lys blå stilisert fugl
ILFC - Hvit hale med IL i gult
LCAL - Lys blå hale med hvit sirkel
Royal Air Maroc - Hvit hale med grønn stjerne og rød "swosh"
Shanghai Airlines - Burgunder hale med hvit fugl

Er en hale jeg ikke klarer å identifisere, Blå hale med hvite vinger. Mellom Northwest og Blå Privatair hale. Antar det er ett leasing selskap.

Her er liste over alle selskaper som sålangt har kjøpt B787, legg merke til at det er flere enn de som er listet opp over:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boeing_787_orders

Forresten så klarte jeg 41, og fant kjapt ut at det gjalt leasing selskaper de fleste steder der jeg ikke kunne selskapet. Oh no, I'm a complete airplane nerd.

Tusen takk :D

Back