flygBRA - Status

Noen som har testet disse? Vurderer 5 og en halv time til Rhodos fra Evenes.

Sent fra min SM-S901B via Tapatalk
 
SE-RGE ble satt i trafikk i dag. Foreløpig på svensk innenriks og MMX-BMA

Tydeligvis ingen ledig tid til å omlakkere denne maskinen heller.

De har gjort en hybridmodifisering av eksteriøret en eller annen gang i løpet av de siste 2 ukene


Den øverste blå linjen på halen, og den grå streken er fjernet. Det er ennå blått nederst, men de har da fått plass til en grå billboard BRA-sticker på bakkroppen

Ny:
https://www.planespotters.net/photo/1457115/se-rge-braathens-international-airways-airbus-a319-112

Gammel:
https://www.planespotters.net/photo/1454842/se-rge-braathens-international-airways-airbus-a319-112
 
Bekreftet at de skal anskaffe 2 A320, i tillegg til de 5 A319, når de skal overta produksjon fra Apollo som tidligere var hos Novair

Hva skjedde med den 5. A319? Har de gitt opp eller er det bare ikke noe synlige tegn til den

Ser det på Flytorget.se nå snakkes om 4, og ikke bare 2 A320?


I følge Planespotters.net så er deres første A320 MSN3312. 2007 modell, som tidligere var hos Interjet

https://www.planespotters.net/airframe/airbus-a320-200-ei-hks-macquarie-airfinance/e960gg
 
Hva skjedde med den 5. A319? Har de gitt opp eller er det bare ikke noe synlige tegn til den

Ser det på Flytorget.se nå snakkes om 4, og ikke bare 2 A320?


I følge Planespotters.net så er deres første A320 MSN3312. 2007 modell, som tidligere var hos Interjet

https://www.planespotters.net/airframe/airbus-a320-200-ei-hks-macquarie-airfinance/e960gg

Har hørt rykter om at Ving ønsker litt større fly en A319 som tar bare 149 pax mot A320 som tar 180 pax på sine destinasjoner, kan det være derfor at de går for flere A320 med lovnad om forlenget kontrakt med Ving tro?
 
Ser ut til at de skal fly charter for Ving KRS-LPA neste vinter med A319.
Dette er trafikk som SAS har hatt i mange år.

Første flight i dag, lørdag 30.sep. Skulle egentlig gått fredag ettermiddag, antar noe teknisk.

Ser ut til at de legger inn fuelstop i GRO på denne ruta.
 
Hva tror dere om denne.

https://www.smp.no/nyheter/i/Knxg3X/fly-sirkler-over-sunnmoere

Fyller tankene og finner ut at flyet blir for tungt med passasjerer og må ta en tur tom for å svi av drivstoff. I følge hun som uttalte seg på vegne av selskapet måtte de redusere drivstoffmengden for at det skulle bli en mer behagelig tur for de reisende.

På vei til Kanariøyene ble det fuelstopp allerede på Jylland.
 
Regner med at det var glatt bane og dårlige forhold ...

Defueling kan være komplisert. Spesielt på steder med liten kapasitet. Fuelen må tilbake i samme fly, eller et fly tilhørende samme selskap. For Braathens i MOL er dette vanskelig, hvis ikke fuelselskapet har mulighet til å oppbevare fuelen, noe de helt sikkert ikke har.

Så da brenner man fuelen i luften, henter lasten og tar en fuelstop underveis der det kan gjøres så rimelig som mulig.

Kreativ løsning, men synes for meg som at de valgte det smarte.
 
Så vidt jeg vet var det 10-11 plussgrader. Sol, ingen nedbør og lite vind. Fint vær som det kalles.
 
Så vidt jeg vet var det 10-11 plussgrader. Sol, ingen nedbør og lite vind. Fint vær som det kalles.

Banen er kun 2200m, så de har nok vektbegrensninger uansett. Og selv 'lite vind' kan ha innflytelse hvis den kommer fra rett vinkel. Det var nok noe som sviktet i planleggingen her ...
 
Når man strekker strikken langt, ryker'n innimellom. Ikke uvanlig med fuelstopp for en strekning som toucher vektgrensene.
 
Mens vi av-iser kan jeg opplyse om at det er en fordel å ha amputert fra livet og ned.
Skal sies at jeg fortsatt er utstyrt med ben, men det er det egentlig ikke plass til her.

Måtte også bruke vinterstemmen på paret ved siden av meg.
De hadde midtgang/midtgang mens jeg og ene guttungen hadde midt vindu.
Mannen i det idiotparet forklarte at han skulle ha en 3 seter alene.
Jeg forklarte at han måtte dele med fruen.

Edit
Og der har vi ett infarkt! Heldigvis på bakken enda.
 
Last edited:
Som en liten utdate kan det legges til at vedkommende overlevde og er av flyet. Ikke så dramatisk som det først ble indikert.
 
Back
Top