flygBRA - Status

Det er to flyselskaper med egne AOC;
Braathens International Airways AB (IATA: TT / ICAO: BIX) - flyr Airbus A319, og snart A320.
Braathens Regional Airways AB (IATA: TF / ICAO: BRX) - flyr ATR72-600.

BRA - Braathens Regional Airlines som vi kjenner som flygBRA er salgsplattformen/brandet som selger billetter for Braathens Regional Airways (+ tidligere Braathens Regional Aviation AB = BAe AVRO).

Mener det skal stemme ganske bra...

-------------------------------------------------------------------------------

Premieren for BIX i Norge blir forøvrig i morgen fra OSL,
og det skal være Widerøe Ground Handling som stakk av med handling.

Bildet av SE-RGC (A319 i fulle Braathens-farger) var vist tatt på PAE i Seattle,
vanskelig å finne msn på flyet. Men det kommer nok snart fram..

Skyliner hevder den kommer til MMX i dag

Er det da malt i fulle farger?

Airbus A319 -112 3346 SE-RGC Braathens Regional delivey 04may23 BEG-MMX, OE-reg

Ser ut som at de har leid inn en 330-200 til å gå fra Luleå til Skellefteå og Palma i morgen. Skal gå tom fra Tallin 1745 lokaltid ..

Edit: Det er 9H-CFS fra AELF FlightService. Den har gått noen turer for dem tidligere i uka også, ser jeg nå.

Last edited:
Også gitt spotteralerten som Air Seven 737 på SVG i morgen, så kan man anta også BRA sliter med timingen på leveransene av A319 maskiner?

Hvilken virker være ganske så bransjestandard i disse dager

Også gitt spotteralerten som Air Seven 737 på SVG i morgen, så kan man anta også BRA sliter med timingen på leveransene av A319 maskiner?

Hvilken virker være ganske så bransjestandard i disse dager

De leide en 330 i forrige uke. Så ut som de slo sammen noen ruter for å fylle opp.

SE-RGD er planlagt satt i trafikk på TF143/150 MMX-BMA-MMX i morgen (er ikke registrert i luftfartsregistret enda). Men den er nok endelig inn i trafikk til denne ukas charteravganger, men det økes jo avganger for hver uke som går - så innleie vil de nok ha en god stund til vil jeg tippe..

SE-RGD er planlagt satt i trafikk på TF143/150 MMX-BMA-MMX i morgen (er ikke registrert i luftfartsregistret enda). Men den er nok endelig inn i trafikk til denne ukas charteravganger, men det økes jo avganger for hver uke som går - så innleie vil de nok ha en god stund til vil jeg tippe..

Startet uken i TF trafikk, før den gikk over til TT

Som kjent er jo denne i motsetning til RGV malt i fulle farger

Skyliner hevder SE-RGC har drevet med testflight fra PAE i helgen, så nærmer seg kanskje levering?

Se-rgc eller N528va har full braathens tekst påmalt ifølge worldwide gruppen. Nick dean facebook.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Last edited:
Denne stod på jorden i Aalborg til morgen.

401a9842e3af6b019b9763dcc5c836d0.jpg

Back