flyforvirring

FlightFrog

Newcomer
Bestilte for en tid tilbake flighter til Riga. Var nå inne for å se at prisen hadde økt kraftig, for å nettopp godte meg over kuppet vårt. Men det var noe som ikke stemte. Flytidene var totalt forandret. Avgang 13:45 istedet for 15:00, ankomst til OSL igjen 12:50 istedet for 13:45. Absolutt ikke det samme som på våre reisebekreftelser! Det kan da ikke være lov å bare flytte flighter uten å gi beskjed?

Vanligvis får man en SMS eller email hvis det er schedule change. Ligger riktige data inne der du bestilte?

Ellers er det ikke uvanlig at man justerer rutetidene av ymse årsaker - det er noe man å være obs på hvis man bestiller tidlig.

Samme flightnummer i hvert fall. Hva mener du med riktige data? Har ikke mottat noe som helst hverken på email eller sms.

Har selv erfart flere ganger hos CO, at schedule changes er noe man må oppdage selv, ved å gå inn å sjekke bookingen. Senest for et par uker siden, da IAD-EWR-flighten min fikk både nytt flightnummer og tidspunkt. Men fikk jeg mail? Nope.

KLM er også flinke til å endre schedule uten å gi beskjed. Litt annoying faktisk.

KLM er også flinke til å endre schedule uten å gi beskjed. Litt annoying faktisk.
Kan man da kreve "denied boarding comp" hvis flyet har fått tidligere avgangstid og man ikke møter opp så man rekker det.

Aner ikke, antar at MOW eller Farmer f.eks. kan besvare dét spørsmålet... Antar at det blir opp til pax'en å bevise at de ikke har fått melding.

Han skriver jo heller ikke hverken hvor lang tid før han bestilte eller hvor han bestilte, så da blir det jo litt mye gjettting ..

Han skriver jo heller ikke hverken hvor lang tid før han bestilte eller hvor han bestilte, så da blir det jo litt mye gjettting ..

Kan man da kreve "denied boarding comp" hvis flyet har fått tidligere avgangstid og man ikke møter opp så man rekker det.

Jeg tenkte på ifht. samme regler som kansellering ref. EU-direktivet.

Fikk mail fra AirBaltic i fjor vår, da jeg bestilte tur for foreldre og et vennepar. Den gangen var det en liten endring på ca 10 minutter. Men etter dette var det gjort en litt større endring, og den fikk jeg ingen mail på...

Det normale er at det alltid sendes mail om ruteendringer til den epost som er oppgitt i bestillingen. Kunden er ansvarlig for at denne er korrekt.
Så lenge ruteendringen er gjort senest 2 uker før avreise, gis det ikke noen form for kompensasjon.

WIAS var faktisk flinke til å informere meg om en endring en gang. Først kom en mail, og deretter en SMS om at jeg hadde fått mail ;)

Hei.WF har en egen gruppe som tar seg av slike hendelser. Vi prøver alltid å kontakte pax pr tlf eller mail så langt det lar seg gjøre. Det hender desverre at vi ikke får tak i pax men det er sjelden, det kan være feil tlf nr og mail...

Det er ikke feil mail i hvert fall. Fikk jo bekreftelsen der... Prøvde å logge inn på airbaltic.com med referansenummeret og familienavnet vårt uten hell. Sitter kun med et ugyldig referansenummer og et reisedokument som ikke stemmer i det hele tatt. Sendte en mail til de, så får vi se.

Hvor booket du? Hvis du booket et annet sted, er det ikke Air Baltic som skal informere deg, det er selger.

OK - ja, da er du på rett spor. ^_^

Men referansenummeret forandrer seg ikke underveis, så der må det være noe feil.

Back