Flybussen i Oslo

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Er det ikke satt opp noe ekstra kapasitet fra osl ? Enorm kø og ingen tegn til ny buss. Dette er jo bare meningsløst av en seriøs aktør, i så fall!

Re: Flybussen

Kom hjem fra USA i går tidlig, og da kjørte de hvert kvarter. Riktig nok var det fullt, men de som ikke kom med den første bussen kunne gå rett på buss nummer to som ventet rett bak.

Det var 20 min til neste og jeg så ikke snurten av noen ekstra. Muligens en glipp da, men ble flytog og buss i stedet.

De kjører vel full kapasitet og vel så det om dagen, men det er ikke bare-bare når man skal ta unna så mange ekstra passasjerer .... Ingen grunn til å kalle dem useriøse for dette.

I dette tilfelle, SAS-Flybussen, har de som kjent økt antall avganger. "Trøbbelet" oppstår når Flytogets passasjerer velger buss fremfor tog. Kapasiteten er sprengt i flg SAS-Flybussen`blide sjåfør. Uansett $$$ i buss-bingen og det er bra.

Jeg berømmer SAS-Flybussen for den servicen de yter mot sine reisende. Det er ytterst sjeldent de er forsinket. Alltid rent og pent ombord og nesten bare blide sjåfører uansett tid på døgnet. Har brukt dem siden åpningen av flyplassen oppi der ;) så det bør vel snart vanke en bonusoppgradering på meg.

"Trøbbelet" oppstår når Flytogets passasjerer velger buss fremfor tog. .

Tydeligevis gjør de det. Hadde jeg visst det, hadde jeg valgt Flytoget i første omgang. Det var bra med plass på bussen også og det hele gikk greit og enkelt. De hadde også mannskaper som viste vei på Lillestrøm og en drøss med sjauere som satte bagasjen ut på fortauet utenfor Hotel Opera.

Så: Til de som skal fra OSL i rushen og velger kollektivt, er tydelig Flytoget det lure valget om man vi slippe kø og ståplass.

Koster Flytoget det samme som før, eller har de reduserte priser nå? Ikke akkurat samme produkt å måtte ta bussen til Lillestrøm og skifte over til tog der.

Vel samme pris Lillestrøm-OSL , så jeg antar at det må være full pris ... Denne bussoperasjonen jeg ser på Lillestrøm stasjon hver dag jeg rusler forbi må være meget dyyr...

Det er vel omtrent unntakstilstand om dagen på grunn av at toget (nesten) står.

SAS Flybussen har ikke kapasitet til å ta alle ekstra passasjerer, Flytoget tar samme pris selv om halve reisen er med buss og det er parkeringskaos rundt OSL.

Dette må vi bare leve med til sommeren er over.

Det er vel omtrent unntakstilstand om dagen på grunn av at toget (nesten) står.

Tror dette må variere en del. Var hverken problemer forrige mandag eller fredag når jeg tok flybussen. Plass til alle og ingen kø.

Tror dette må variere en del. Var hverken problemer forrige mandag eller fredag når jeg tok flybussen. Plass til alle og ingen kø.

Ulempen er at folk reiser veldig i puljer som er vanskelig å forutse, og med begrenset kapasitet så er det ofte litt puslespill og lotteri hvor ekstrabussene går. De kjører (periodevis?) ekstra direktebusser OSL-Bussterminalen for å ta unna, men kan jo være de ikke var på plass akkurat da.

Back