Flybransjen er i det kreative hjørnet.
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/08/14/543569.html
hva blir det neste.
TILTAK FOR Å KUTTE DRIVSTOFF
• Norwegian reduserte grensen for håndbagasje med fem kilo.
• Norwegian øker effektiviteten på motorene ved å ha hyppigere motorvask.
• SAS Norge bytter til lettere flyseter.
• British Airways innfører lettere flymat.
• Noen selskap vil erstatte gratis papirbaserte flymagasin med elektroniske utgaver.
• Bare en motor brukes ved taksing. Kan spare 20 kilo drivstoff pr tur.
• Mindre drivstoff i tankene på korte flyturer.
• Vinflasker av glass byttes med kartongvin.
• Oksygenflasker i metall erstattes med kullfiberflasker.
• Serveringsvogner byttes ut med lettere typer.
• Unødvendig serviceutstyr reduseres
• Papirbaserte skjemaer ertsattes med elektroniske skjemaer.
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/08/14/543569.html
hva blir det neste.
TILTAK FOR Å KUTTE DRIVSTOFF
• Norwegian reduserte grensen for håndbagasje med fem kilo.
• Norwegian øker effektiviteten på motorene ved å ha hyppigere motorvask.
• SAS Norge bytter til lettere flyseter.
• British Airways innfører lettere flymat.
• Noen selskap vil erstatte gratis papirbaserte flymagasin med elektroniske utgaver.
• Bare en motor brukes ved taksing. Kan spare 20 kilo drivstoff pr tur.
• Mindre drivstoff i tankene på korte flyturer.
• Vinflasker av glass byttes med kartongvin.
• Oksygenflasker i metall erstattes med kullfiberflasker.
• Serveringsvogner byttes ut med lettere typer.
• Unødvendig serviceutstyr reduseres
• Papirbaserte skjemaer ertsattes med elektroniske skjemaer.
Last edited: