• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flybilletter og bonusprogram

Hypern

ScanFlyer Rusty
Hva velger folk her flybilletter ut ifra? Pris eller hvor mye miles dere kan oppnå for å nå neste status? Bare vil ha i gang en liten debatt om det her. Selv så er jeg nærmest status på (F)lying Blue og det er faktisk bare pga pris. Det hjelper å ha flydd langdistanse til Hawaii for 8k med Air France og Delta, t/r HNL-LAX i Delta på en billig F billett og hjem igjen med Delta og Air France. Samtidig fant jeg jo billetter hos Aeroflot til 4k til Kina som jeg synes var rimelig grei pris. Så hos meg er det både og. Jeg ser jo helt klart at de som har oppnådd status helst velger den alliansen de har status med fremfor pris for å opprettholde statusen. Yap hva gjør folk og hvorfor?

Hvordan ville feks verden sett ut uten bonusprogram? Her i Norge er vi jo priset lykkeligere med lavere priser, men muligens til irritasjon for folk som skulle ha sittet i en lounge.
 
Begge deler teller. Siden jeg har status hos Star betaler jeg gjerne endel ekstra å fly dem, pga alle fordelene det gir meg. Men selvsagt er det en grense, men erfaringsmessig er det ofte mindre forkjell mellom den. Og tid og tidpunkt er jo også en faktor
 
Akkurat nå og de siste par årene flyr jeg såpass lite at miles og medlemsskap ikke har noe for seg. For noen år siden fløy jeg såpass mye med KLM til og fra Bergen at jeg hadde et medlemsskap i Flying Blue. Og en stund var jeg fanget av FB - bestilte bevisst både reiser, overnatting og annet for å heve status. Det ble nesten en mani - og faktisk en dyr en. Jeg klippet kortet til slutt.

For meg spiller pris en viktig rolle, selvsagt, men jeg går gladelig litt opp i pris for å unngå svært tidlige avganger (06-flyene fra Flesland), svært sene ankomster og ikke minst lange underveisopphold.

(Det koster penger å være en fire - fem timer på en eller annen stor flyplass hvis man er glad i mat og drikke og ellers finner noe man bare må ha i en flyplassbutikk).
 
Back
Top