FlyBe skal fly 4 ATR72 for SAS -> 5 ATR72

Re: FlyBe med 4 ATR-72 for SAS

Ser ut som det kommer to til neste høst og to våren 2016.

Og siden JetTime fortsatt skal fly 8 fly for SAS så betyr det at det totalt blir et tilskudd på 4 maskiner, og antar de to som nå er basert på ARN havner på CPH eller i Norge?
 
Re: FlyBe med 4 ATR-72 for SAS

Pressemeldingen fra SAS:

SAS signs agreement with Flybe



From the winter timetable 2015/2016 a new SAS partner will operate on part of SAS’ short haul routes. Four brand new ATR 72-600 from Flybe will assist SAS’ own production on routes and frequencies from Arlanda, Stockholm, where there is a need for smaller aircraft to service customer demand.



In recent years SAS has created a more efficient and flexible production platform by working with external wet lease operators. The partners provide their services with smaller aircraft on popular SAS routes where there is a need for fewer seats. In autumn 2015, SAS welcomes Flybe as a new partner. The six years agreement follows the termination of an agreement with another operator.

Chief Operating Officer Flemming Jensen, SAS, said: “It’s always a great pleasure to take in brand new aircraft in our traffic. We already have very good experiences with the ATR turboprop, and our customers can look forward to high quality and a pleasant and joyful journey with Flybe for SAS. This agreement means that our production can become even more efficient and we also streamline our fleet with respect to the type of aircraft external carriers fly for us.”

Saad Hammad, Flybe’s Chief Executive Officer, said: “We are delighted to announce this agreement with SAS which provides a turn-key regional capacity solution. This white label agreement with Scandinavia’s largest carrier confirms Flybe’s twin-engine growth strategy and we are excited about its long-term potential. We look forward to starting operations in Scandinavia next year.”

Flybe will operate four new ATR72-600 aircraft with 70 seats and with initial operations for the first two aircraft due to start in October 2015. By March 2016 the next two aircraft will be in operation.

The scope of the agreement can be extended with an additional four aircraft to be brought into service as required. The aircraft, which are fully SAS decorated, will operate on routes such as Stockholm-Visby, Stockholm-Kalmar and Stockholm-Turku.

For further information please contact
SAS Press Office +45 3232 3135

http://www.sasgroup.net/en/sas-signs-agreement-with-flybe/
 
Re: FlyBe med 4 ATR-72 for SAS

Er det Braathens Regional som har fått fyken?

Ja, tror det er en erstatning for Braathens Regional. Flybe har vel gitt et bra tilbud etter deres mislykkede egenproduksjon og samarbeid med Finnair.
 
Re: FlyBe med 4 ATR-72 for SAS

Ser ut til å ha gått litt i stå hos E24:
"Flybe tar over for Jet Time (dansk selskap, journ. anm.) på akkurat denne produksjonen. Vi har fortsatt en avtale med Jet Time om åtte fly, men den nye avtalen erstatter altså fire fly av typen CRJ200, sier pressetalsmann Tormod Sandstø i SAS."

Var det ikke Cimber som hadde 4xCRJ200 for SAS?
 
Re: FlyBe med 4 ATR-72 for SAS

Slik jeg leser E24 saken så er dette et ledd i å rydde etter Cimber. De sier at denne produksjonen skal erstatte CRJ200.
 
Re: FlyBe med 4 ATR-72 for SAS

Slik jeg leser E24 saken så er dette et ledd i å rydde etter Cimber. De sier at denne produksjonen skal erstatte CRJ200.

Det er vel en kæde reaction:
JT tager over for QA I CPH, dermed "mangler " JT flyene I ARN, her tager BE over.
Ved at tage BE spiller SK 2 operatører ud mod hinanden - = bedre priser = klogt træk.

Bonusgevinst for JT, de har een mindre crewbase for ATR crew = mindre omkostninger.
Bonusgevinst for BE: De kan bruge de crew de har I Finland fra AY operationen der sansynligvis taler Svensk-Finsk.
 
Re: FlyBe med 4 ATR-72 for SAS

At det bliver Jettime der overtager fra Cimber, tror jeg er en ganske naturlig ting..
SAS er vel ganske tilfredse med Jettime.
Cimber opererer jo en hel del i Østersø området,og det overtager Jettime..Tror også at
passagererne bliver ganske tilfredse med Jettime ATR72 flyene..Cimber CRJèrne har jo ganske mange år på deres CV, og det kan godt ses...Cimber CRJèrne har jo heller ikke SAS bemaling eller SAS farver i kabinen, og det var, om jeg husker rigtigt, et krav fra SAS....
Hilsen Ole
 
Re: FlyBe med 4 ATR-72 for SAS

Det er allerede kommunisert at JetTime skal ta over for Cimber, så at det er en kjedereaksjon høres sannsynlig ut.

Ja, tror det er en erstatning for Braathens Regional. Flybe har vel gitt et bra tilbud etter deres mislykkede egenproduksjon og samarbeid med Finnair.

Da tok jeg feil her! :)
 
Re: FlyBe med 4 ATR-72 for SAS

Det er allerede kommunisert at JetTime skal ta over for Cimber, så at det er en kjedereaksjon høres sannsynlig ut.



Da tok jeg feil her! :)

Undrar det... Det är väl bara 3 ATR:er som opererar från ARN idag?
 
Re: FlyBe med 4 ATR-72 for SAS

3 ATR72-600 og 4 Saab 2000... :)

Så måske er dette bare starten på noget større. Vel fair nok at man lige tester BE før man smider alt I een kurv. JT started også ud I det små før de kom op på 8 ATR's
 
Re: FlyBe med 4 ATR-72 for SAS

Ser forresten ut som det betyr at FlyBe må ut og skaffe disse flyene, da de ikke har -600 i flåten i dag, som er det SAS etterspør
 
Re: FlyBe skal fly 4 ATR72 for SAS

FlyBe har inngått en avtale om og lease disse maskinene fra Avation på en seksårskontrakt

http://atwonline.com/airframes/flybe-takes-atrs-strength-white-label-contract
UK-based regional carrier Flybe has leased four ATR 72-600 turboprops from Singapore lessor Avation to undertake “white label” services on behalf of Scandinavian Airlines.

Flybe has taken the aircraft on six-year leases, with the option of retaining them for a further six years.
 
Back
Top