Blir jo interessant å se om staten må lyse ut anbud på enkelte ruter igjen om WF skulle finne på å legge dem ned.
Er det ikke så at dersom du f.eks kjøper en gjennomgående bilett AES-OSL-CPH-ORY så er hele reisen utenlandsreise og dermed 0%mva, men det (vil i 16) tilkommer 80kr i avgift på utenlandsdelen? For en familie på fem blir det totalt 800kr T/R for en langhelg til Paris. Det mener jeg er levelig når totalbudsjettet for en slik helg lett ender på 20.000,-
Anbudsrutene blir ikke lagt ned. Her er det vel slik at avgiftsøkningene belastes staten, men kan sikkert noen sjekke i betingelsene.
Kort og konsist; hvilket parti kan man stemme på ved neste stortingsvalg som uten å måtte kompromisse med alle stortingets utkanter kan fjerne seteavgiften? Høyre og FRP er jo åpenbart helt uten ryggrad!
Med respekt så er det ennå ingen som vet hvordan denne avgiften vil slå ut.
Både denne avgiften og økningen i elavgiften har ingenting med miljø å gjøre. I så fall burde pengene gått inn på fond til fremme for en Co2-utslipp-fattigere fremtid.
Den verdensomspennende luftfartsorganisasjonen IATA retter knallhard kritikk mot forslaget om ny flyskatt i Norge. - Avgiften vil bare ødelegge for norsk økonomi, mener organisasjonen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.